Search This Blog

مشاركة مميزة

[Ornithology • 2017] Myzomela irianawidodoae • A Colourful New Species of Myzomela Honeyeater from Rote Island in eastern Indonesia ---ScRaBBlE

Myzomela irianawidodoae Prawiradilaga, Baveja, Suparno, Ashari, Ng, Gwee, Verbelen & Rheindt, 2017  photo:   Philippe Verbelen  e-journ...

Translate

Wednesday, March 20, 2019

Appels ---ScRaBBlE

Altijd heb ik appels in huis, heerlijk in sap, gezond geraspt in yoghurt, lekker tussendoortje, fijn in salades, enfin multi-toepasbaar. En dit jaar heb ik er acht van eigen teelt, van een klein boompje in grote pot. Het zijn miniappels, maar dat maakt niet uit. Eigen oogst is speciaal!
Zoals ik wel vaker vertelde, ben ik een Karel Appel-kokkin: ik rotzooi maar wat aan. Ik kijk wat er op voorraad is, waar ik trek in heb en spontaan gooi ik van alles in een pan en kruid het naar eigen inspiratie van het moment, met meestal lekker resultaat.
Ik maak vaak gemengde groentenpuree, of een curry-achtig groentenmixje, die heerlijk bij rijst, peulvruchten of (glutenvrije) pasta zijn. Is er teveel van, dan kan het een lunchsoepje worden.
Door de steeds verschillende samenstellingen, verveelt het niet gauw en verwerk ik ook groenten waar ik -puur- niet zo dol op ben. Met sap van verse groenten, dat ik vaak om de dag voor twee dagen maak, zorgt dat voor goede groenten toevoer, vitaminientjes, mineralen en vezels ruim aanwezig. Een appel kan soms ook hier wat smaak toevoegen. Elke dag een glas zelfgemaakte kefir en de darmbacteriën zijn helemaal blij, en ik dus ook.
Vandaag ga ik eens wat appels stoven in boter, met kaneel, als heerlijk verwennerijtje. Meestal is zoeten volkomen overbodig.
Appelig word ik er niet van!
---------------------------------------------------------------
روابط التحميل والمشاهدة، الروابط المباشرة للتحميل
او
شاهد هذا الفيديو القصير لطريقة التحميل البسيطة


كيف تحصل على مدونة جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات من هنا
شاهد قناة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على اليوتيوب لمزيد من الشرح من هنا
رابط مدونة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات في أي وقت حــــتى لو تم حذفها من هنا
شاهد صفحة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على الفيس بوك لمزيد من الشرح من هنا
تعرف على ترتيب مواضيع منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات (حتى لا تختلط عليك الامور) من هنا

ملاحظة هامة: كل عمليات تنزيل، رفع، وتعديل المواضيع الجاهزة تتم بطريقة آلية، ونعتذر عن اي موضوع مخالف او مخل بالحياء مرفوع بالمدونات الجاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات، ولكم ان تقوموا بحذف هذه المواضيع والمشاركات والطريقة بسيطة وسهلة. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــسلامـ.

No comments:

Post a Comment

المشاركات الشائعة