Search This Blog

مشاركة مميزة

[Ornithology • 2017] Myzomela irianawidodoae • A Colourful New Species of Myzomela Honeyeater from Rote Island in eastern Indonesia ---ScRaBBlE

Myzomela irianawidodoae Prawiradilaga, Baveja, Suparno, Ashari, Ng, Gwee, Verbelen & Rheindt, 2017  photo:   Philippe Verbelen  e-journ...

Translate

Wednesday, March 20, 2019

Balanceren ---ScRaBBlE

Het blijft een lastig fenomeen, mijn lijf. Deze winter heb ik stevig last gehad van een opstandige buik, die waarschijnlijk een optater kreeg van een buikgriepje. Colitis ulcerosa is een chronische ziekte, die soms bijna onmerkbaar is, maar ook kan opvlammen en smeulen. Het maken en gebruiken van geitenkefir doet goed, net als gebruik van curcuma (ik gebruik de verse wortel en poeder) en uiterste behoedzaamheid bij keuze van mijn dieet. Weer even tot rust nu, maar dat leek eerder ook al niet een duurzame zaak. Toch werk ik liever met mijn eigen methodes dan met de hardhandige medicaties van de arts, die ook meteen nare onderzoeken en verontrustende veronderstellingen gaat rondstrooien.
Geen behoefte aan loos alarm toestanden.
Het valt me op dat artsen een beetje doorslaan in hun openheid naar hun patienten. Meteen alle worstcasescenario's uit de kast trekken, is niet eerlijk zijn, maar de patient met kleine waarschijnlijkheden de stuipen op het lijf jagen. Open kaart spelen is prima, maar belast de patient niet onnodig met veronderstellingen die je niet hard kint maken. Zeg liever dat je voor alle zekerheid nog wat mogelijkheden wilt uitsluiten, dan uitgebreid benoemen wat er eventueel in het slechts denkbare geval aan de hand zou kunnen zijn.
Het is mij al meerdere keren gebeurd, en als ik niet mijn eigen lijf goed gekend had en ook de ogelijkheid dat er niks ernstigs zou kunnen zijn goed had ingeschat, was ik psychisch onnoemelijk belast geweest. Ook om mij heen zie ik dit gebeuren. Dokters vergeten dat mensen vooral de meest schrikwekkende kans onthouden, zodat ze soms maanden in grote onzekerheid leven, voordat blijkt dat de zaken niet zo zwart-wit blijken te liggen. Dat is niet humaan, in mijn ogen.
---------------------------------------------------------------
روابط التحميل والمشاهدة، الروابط المباشرة للتحميل
او
شاهد هذا الفيديو القصير لطريقة التحميل البسيطة


كيف تحصل على مدونة جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات من هنا
شاهد قناة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على اليوتيوب لمزيد من الشرح من هنا
رابط مدونة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات في أي وقت حــــتى لو تم حذفها من هنا
شاهد صفحة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على الفيس بوك لمزيد من الشرح من هنا
تعرف على ترتيب مواضيع منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات (حتى لا تختلط عليك الامور) من هنا

ملاحظة هامة: كل عمليات تنزيل، رفع، وتعديل المواضيع الجاهزة تتم بطريقة آلية، ونعتذر عن اي موضوع مخالف او مخل بالحياء مرفوع بالمدونات الجاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات، ولكم ان تقوموا بحذف هذه المواضيع والمشاركات والطريقة بسيطة وسهلة. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــسلامـ.

No comments:

Post a Comment

المشاركات الشائعة