Search This Blog

مشاركة مميزة

[Ornithology • 2017] Myzomela irianawidodoae • A Colourful New Species of Myzomela Honeyeater from Rote Island in eastern Indonesia ---ScRaBBlE

Myzomela irianawidodoae Prawiradilaga, Baveja, Suparno, Ashari, Ng, Gwee, Verbelen & Rheindt, 2017  photo:   Philippe Verbelen  e-journ...

Translate

Wednesday, March 20, 2019

Buikvrede ---ScRaBBlE

Al vanaf mijn peutertijd ben ik een buikkind, vaak diarrhee en andere ongenoegens vaak met heftige krampen. Op mijn achtste kwam de diagnose colitis ulcerosa, nou daar hangen geen roosjes aan hoor.
Het betekent Chronische Dikkedarmontsteking met zweervorming. Bah, niks an. Ik werd op een vezelarm dieet gezet(geheel onzinnig) en kreeg antibiotica en  antispastische middelen. Even hielp dat dan, maar met de regelmaat van de klok kwamen er nieuwe episodes. Het was psychosomatisch, werd gezegd, dus grote emotionele gebeurtenissen lokten een nieuwe aanval uit. Ik kreeg kalmerende middelen, maar weg bleef het nooit heel erg lang.
Als volwassene ontdekte ik kruiden, homeopathie en dergelijken en ontdekte steeds meer over voeding. Maar echt goed zorgde ik nog niet voor mijzelf en de aanvallen bleven komen, vooral als ik relatiebreuk of bv een sterfgeval meemaakte. De Tormentavena van Dr Vogel bleek een wondermiddel om de diarrhee te stoppen ( nooit meteen gebruiken maar na bv 36 of 48 uur, wat eruit moet, eerst weg). Ik wist steeds beter welke voeding me niet goed beviel, en hoewel ik er nooit op onderzocht ben, bleek uit zelf experimenteren, dat gluten en lactose stevige uitlokkers waren.

Sinds ik dit ontdekte en ook nog zelf kefir ging maken en probiotische capsules ging gebruiken, ging het steeds beter. Ook de THC en CBD bleken gunstig.
Ik eet inmiddels best aangepast, bio, koolhydraatbeperkt, veel vers en groenten en fruit en doe het daar goed op. Dit wil niet zeggen dat ik nooit meer klachten heb, want mijn darm is flink beschadigd en zeer kwetsbaar, van temperatuurswisselingen of een virusje kan de boel weer heftig van slag zijn, maar het gaat me duidelijk beter. Grotendeels ben ik ook hierbij mijn eigen dokter.
Het is wel heel belangrijk om je darmen goed te verzorgen, want je darmflora en funktioneren staan aan de wieg van je algehele conditie. Er is steeds meer aandacht voor en er verschijnen hele goede boeken over ( zie o.a. De Poepdokter).  Maar zolang ik onrust in het binnenland beperkt kan houden, ben ik zeer tevreden!
---------------------------------------------------------------
روابط التحميل والمشاهدة، الروابط المباشرة للتحميل
او
شاهد هذا الفيديو القصير لطريقة التحميل البسيطة


كيف تحصل على مدونة جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات من هنا
شاهد قناة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على اليوتيوب لمزيد من الشرح من هنا
رابط مدونة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات في أي وقت حــــتى لو تم حذفها من هنا
شاهد صفحة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على الفيس بوك لمزيد من الشرح من هنا
تعرف على ترتيب مواضيع منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات (حتى لا تختلط عليك الامور) من هنا

ملاحظة هامة: كل عمليات تنزيل، رفع، وتعديل المواضيع الجاهزة تتم بطريقة آلية، ونعتذر عن اي موضوع مخالف او مخل بالحياء مرفوع بالمدونات الجاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات، ولكم ان تقوموا بحذف هذه المواضيع والمشاركات والطريقة بسيطة وسهلة. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــسلامـ.

No comments:

Post a Comment

المشاركات الشائعة