Search This Blog

مشاركة مميزة

[Ornithology • 2017] Myzomela irianawidodoae • A Colourful New Species of Myzomela Honeyeater from Rote Island in eastern Indonesia ---ScRaBBlE

Myzomela irianawidodoae Prawiradilaga, Baveja, Suparno, Ashari, Ng, Gwee, Verbelen & Rheindt, 2017  photo:   Philippe Verbelen  e-journ...

Translate

Wednesday, March 20, 2019

Goede gewoontes ---ScRaBBlE

Ooit kreeg ik van een heel goeie fysiotherapeute oefeningen voor knieën en rug, die ik lang gebruikt heb. Af en toe komt er de klad in en op een gegeven moment moet ik constateren dat mijn lijf eigenlijk minder blij is, als ik het laat. Dus zo nu en dan geef ik mezelf een geestelijke schop onder mijn geestelijke kont (zoals mijn Pa dat zo mooi zei) en pak dit soort zaken weer op. Deze oefeningen komen weer geroepen want oei wat ben ik stijf geworden.
Ik sta vroeger op en doe het meteen, dat geeft een deugdzaam gevoel voor de rest van de dag. Langzaam en opbouwend, dan hou je het beter vol, dan vol erin en meteen spierpijn.
Dat vroege opstaan was ook ingekakt; door de gebeurtenissen van de laatste tijd had ik af en toe slechte nachten, die ik compenseerde door langer te blijven liggen en in bed dan lui uitgebreid de tablet te checken en pas later in aktie komen. Dat kan ook beter. Ik heb een app ingesteld die om half acht lawaai gaat maken.
De troostchocolade wordt gerantsoeneerd, en ik maak vaker smoothies en sapjes.
Echt ongezond at ik niet, maar het kon beter en dat troostsnoepen is echt niet nodig.
Af en toe jezelf bij de nek nemen en de zaak weer wat scherp stellen kan geen kwaad. De Tour loopt vandaag ten einde , dus de middagen zijn ook weer ter beschikking, tijd om beter te gebruiken. Mijn geestelijke kont is nu bont en blauw, maar dat trekt wel weer weg.
De tuin in dus vandaag en deze week vooral ook opruimen in huis. De energie is er weer en de behoefte aan ruimte en rust roept hard om aktie op dat gebied.
Wauw, wat een nieuw elan! 
De Clippers en het bijbehorende Rolling Foods heb ik gister even bezocht, maar wat een deceptie toen vanaf het muziekpodium de Macerena op orkaankracht werd gedraaid. Weg, weg....(is tenslotte geen Triggerfinger)
Wel even vriendin N bezocht die twee gebroken  rugwervels heeft opgelopen na een valpartij op een nat grasheuveltje in Belgie. Gelukkig stabiel, maar een pijn en het is een langdurige zaak. Arme N die zo slecht stil kan zitten!
Zie wel of ik vandaag eruit wil, anders dan tuin.
Heerlijke pruimen en kersen op de fruitschaal en ik voel me zeer welvarend en blij met de zomerweelde. 




---------------------------------------------------------------
روابط التحميل والمشاهدة، الروابط المباشرة للتحميل
او
شاهد هذا الفيديو القصير لطريقة التحميل البسيطة


كيف تحصل على مدونة جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات من هنا
شاهد قناة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على اليوتيوب لمزيد من الشرح من هنا
رابط مدونة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات في أي وقت حــــتى لو تم حذفها من هنا
شاهد صفحة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على الفيس بوك لمزيد من الشرح من هنا
تعرف على ترتيب مواضيع منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات (حتى لا تختلط عليك الامور) من هنا

ملاحظة هامة: كل عمليات تنزيل، رفع، وتعديل المواضيع الجاهزة تتم بطريقة آلية، ونعتذر عن اي موضوع مخالف او مخل بالحياء مرفوع بالمدونات الجاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات، ولكم ان تقوموا بحذف هذه المواضيع والمشاركات والطريقة بسيطة وسهلة. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــسلامـ.

No comments:

Post a Comment

المشاركات الشائعة