Search This Blog

مشاركة مميزة

[Ornithology • 2017] Myzomela irianawidodoae • A Colourful New Species of Myzomela Honeyeater from Rote Island in eastern Indonesia ---ScRaBBlE

Myzomela irianawidodoae Prawiradilaga, Baveja, Suparno, Ashari, Ng, Gwee, Verbelen & Rheindt, 2017  photo:   Philippe Verbelen  e-journ...

Translate

Wednesday, March 20, 2019

Klussuh.... ---ScRaBBlE

Ja ja, het hoofd zit vol met klusjes en andere dingen die ik had zou kunnen moeten willen doen. Het lijf roept meestal voortijdig halt en daarom blijven die dingen in een hoekje van mijn brein , tot voor kort met de deur dicht, behalve als er weer een idee bijgezet moest worden, zelden om er iets uit te halen. En dan wordt dat vol, net zo vol als mijn huis op sommige plekken.
Nu ik het extra uurtje thuiszorg heb gekregen, besteed ik dat met mijn  onvolprezen M aan dat koprommelhok, en zie huis en tuin tonen sporen van ruimte en orde. De eerste keer werd een hoekje in de tuin, wat ik schromelijk overdreven tweede terras noem, ontdaan van troep, rommel, aarde en onkruid en zie, ik kan daar weer buiten verblijven en mijn  oude tuintafel krijgt daar een tweede leven als pottafel en kweektafel. Tomaten en andere zaken krijgen daar een mooie plek en ik kan er goed oppotten.
Gisteren werd een begin gemaakt met de boven voor slaapkamer. die voor mij hobbyhok en bibliotheek annex opbergkamer is. Na de brand verzeilde daar alles wat beneden niet meteen geplekt kon worden en bij opruimaanvallen beneden, verhuisde ook nog al eens wat naar boven. Voeg daar bij dat ik 1500 boeken loosde en de rest ongeordend op de planken achterliet, enfin, het is een zooi geworden. Met mijn lage energiepeil zijn dat soort klussen te groot, ik kan eigenlijk niet meer dan een kwartiertje doorpakken en niet eens erg stevig dan. Dat  is dan dusdanig beperkt dat het geen zoden aan de dijk zet.
We hebben nu twee tafels vrij gemaakt zodat daar boeken op gesorteerd kunnen worden en de vloer ook grotendeels vrij is, tenminste in het midden.
Dat is een goed begin. Vond al meteen allerlei bruikbare zaken voor beneden terug en ben heel tevree. Ging ik vorige week in de tuin te hard van start, waardoor ik een energiegat opriep en prompt ziek werd, nu stopte ik tijdig zodat ik gister eind van de middag weer wat opknapte en nu redelijk fris uit bed ben gekomen. Yep, ik leer het nog wel en dankzij mijn onvolprezen hulp komt er echt schot in, want vanaf een stoel kan ik ook aanwijzingen geven zodat er ook een duidelijke klusbreak komt aan het einde van het uur en alles redelijk wordt achtergelaten.
Ik had opbergbakjes en mandjes mee naar beneden zodat ik gister mijn twee grote salonrafellades opnieuw e overzichtelijk kon indelen en nu heb ik een opvouwbare box mee om een nieuw idee tot uitvoering te brengen de komende dagen. Ik ga alle kabeltjes, kabels en andere pc spulletjes zoals stekkertjes, en andere losse troepjes verzamelen in die box en het er uithalen als ik ze nodig heb om ze dan meteen te labelen. Ik koop klittenband om ze netjes op te rollen, maak labeltjes van beschrijfbare tape en koop een hobbybox met vakjes voor alle kabels die echt bebruikt worden. Dan blijft er een zootjes over, deels reserve, en deels ter wegsodemieteren. Goed plan he? A clear mind is a joy forever.

---------------------------------------------------------------
روابط التحميل والمشاهدة، الروابط المباشرة للتحميل
او
شاهد هذا الفيديو القصير لطريقة التحميل البسيطة


كيف تحصل على مدونة جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات من هنا
شاهد قناة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على اليوتيوب لمزيد من الشرح من هنا
رابط مدونة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات في أي وقت حــــتى لو تم حذفها من هنا
شاهد صفحة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على الفيس بوك لمزيد من الشرح من هنا
تعرف على ترتيب مواضيع منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات (حتى لا تختلط عليك الامور) من هنا

ملاحظة هامة: كل عمليات تنزيل، رفع، وتعديل المواضيع الجاهزة تتم بطريقة آلية، ونعتذر عن اي موضوع مخالف او مخل بالحياء مرفوع بالمدونات الجاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات، ولكم ان تقوموا بحذف هذه المواضيع والمشاركات والطريقة بسيطة وسهلة. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــسلامـ.

No comments:

Post a Comment

المشاركات الشائعة