Search This Blog

مشاركة مميزة

[Ornithology • 2017] Myzomela irianawidodoae • A Colourful New Species of Myzomela Honeyeater from Rote Island in eastern Indonesia ---ScRaBBlE

Myzomela irianawidodoae Prawiradilaga, Baveja, Suparno, Ashari, Ng, Gwee, Verbelen & Rheindt, 2017  photo:   Philippe Verbelen  e-journ...

Translate

Wednesday, March 20, 2019

Minimalisme ---ScRaBBlE

Omdat Opruimen een weerkerend thema in mijn leven is geworden, volg/lees ik diverse blogs en FB-groepen hierover. Ter inspiratie, voor ideeën en ter aanmoediging. Dat is heel stimulerend maar dan ontdek ik dat hier ook een soort streberigheid te vinden is; kijk eens hoeveel ik al weggedaan heb, kijk eens hoe weinig kleding ik heb, kijk, ik heb lege kasten, kijk ik heb een leeg huis. Waarop een vilein stemmetje binnenin mij begint te roepen; kijk hoe weinig leven ik heb. Want daar gaat het toch niet om? Het gaat er mijn  inziens om dat je een Genoegpunt bereikt in jouw leven en dat het vooral om JOUW l;even gaat en niet om hoe een ander er naar kijkt. Als iemand dol op boeken/sokken/pennen/kattenbeeldjes is, is dt toch prima, zolang het je leven niet overwoekert, want dan is het zijn doel voorbijgeschoten. Dingen zijn er om het je makkelijk, comfortabel, plezant te maken, niet om een eigen huis nodig te hebben en jou eruit te verdringen.
Helemaal iebel word ik als ik  lees, hoeveel planten MAG je in de vensterbank hebben of Is drie dekbedovertrekken teveel volgens jullie?  WTF, is er een minimalismepolitie, met minimalisme wetten en minimalisme-strafpunten? Foto's van kale woonkamers om te laten zien hoe minimalistisch je wel niet bent? Alsof het een wedstrijd is.
Nee, dat is dus zijn doel voorbijgeschoten, mensen begrijpen niet dat het om HUN keuzes gaat in HUN leven en dat je moet leven zoals jij het comfortabel vindt en zoals het jou gelukkig maakt.Je gaat niet minimaliseren omdat het in de mode is, zoals eens twee grote vazen in de vensterbank of ganzenbeeldjes met een halsdoekje, nee, omdat je je niet meer fijn voelt in een dichtgeslibd huis en door voornamelijk als consument te leven.  Je wordt niet gelukkig van minimalisme, je vindt jouw Genoegpunt en dat is  de toestand die je prettig voelen niet in de weg staat.
Ik ben geen minimalist, een mooie schelp kan me heel gelukkig maken, een hoop kussentjes om in weg te dromen ook. Het zijn geen levensvoorwaarden maar net dat extra beetje dat heel fijn kan zijn. Boeken zijn voor mij bijvoorbeeld vrienden, alle vage kennissen die in  mijn boekenkasten woonden heb ik al grotendeels ter adoptie naar anderen gestuurd, wat er nu staat is niet onmisbaar, maar prettig gezelschap. En net zoals in het mensenleven, gaan hier ook vriendschappen vervagen, of komen er nieuwe bij. Herijking is soms nodig om de boel zuiver te houden. Ik voel me rijk met zulke vrienden en dat mag.
Toch ben ik wel op een pad van minder-minder, niet op de blonde manier, maar om mijn eigen ongeremdheid het niet over te laten nemen. Om ruimte te creëren die  het echte leven meer speling geeft.
---------------------------------------------------------------
روابط التحميل والمشاهدة، الروابط المباشرة للتحميل
او
شاهد هذا الفيديو القصير لطريقة التحميل البسيطة


كيف تحصل على مدونة جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات من هنا
شاهد قناة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على اليوتيوب لمزيد من الشرح من هنا
رابط مدونة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات في أي وقت حــــتى لو تم حذفها من هنا
شاهد صفحة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على الفيس بوك لمزيد من الشرح من هنا
تعرف على ترتيب مواضيع منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات (حتى لا تختلط عليك الامور) من هنا

ملاحظة هامة: كل عمليات تنزيل، رفع، وتعديل المواضيع الجاهزة تتم بطريقة آلية، ونعتذر عن اي موضوع مخالف او مخل بالحياء مرفوع بالمدونات الجاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات، ولكم ان تقوموا بحذف هذه المواضيع والمشاركات والطريقة بسيطة وسهلة. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــسلامـ.

No comments:

Post a Comment

المشاركات الشائعة