Search This Blog

مشاركة مميزة

[Ornithology • 2017] Myzomela irianawidodoae • A Colourful New Species of Myzomela Honeyeater from Rote Island in eastern Indonesia ---ScRaBBlE

Myzomela irianawidodoae Prawiradilaga, Baveja, Suparno, Ashari, Ng, Gwee, Verbelen & Rheindt, 2017  photo:   Philippe Verbelen  e-journ...

Translate

Wednesday, March 20, 2019

Mixed feelings ---ScRaBBlE

Zelf ben ik om bekende redenen nooit een sportmens geworden, maar kijken naar enkele takken is wel leuk. Schaatsen en wielrennen werden mijn ding en ik heb er menig spannend en mooi uurtje aan besteed. Prima hobby als je niet zo mobiel bent zelf. Ik ben wel selectiever geworden, bij schaatsen is vooral de klassieke vierkamp mijn favoriet, hoewel een sprint vierkamp ook mooi is.
Afgelopen winter merkte ik dat ik blij was dat het schaatsseizoen ten einde liep. Er ging wel heel veel tijd mee heen. De verzadiging sloeg toe.
Hetzelfde overkomt me met de grote rondes bij het wielrennen, hoe spannend en mooi ook. Ten eerste is door alle doping de glans van de prestatie wat doffer geworden, ten tweede is het elke dag drie tot vijf uur kijken best intensief. Ten derde bracht commentator Maarten Ducrot onder woorden wat me steeds meer begint tegen te staan; het is een sport van taktieken en gokken op kijkdichtheidverhoging door grotere risico's in te bouwen. Dan wordt het steeds meer een soort ramptoerisme: wachten op leed. Dat gaat me tegenstaan. Wat is er leuk aan te kijken naar mensen die over de grens van het presteren heen proberen te gaan; welke gek vindt het leuk om te kijken naar mensen die hun lijf volledig uitwonen? Geen wonder als daar enge prestatieverhogende zaken bij nodig blijken, en wat doen die sporters zichzelf aan?
Het is als het leven vanAmy Winehouse, wanneer gaat het eindelijk echt helemaal mis, daarin verdwijnt de kunst, het talent. Destructief leven is het geworden.  Ik ga stoppen. Tenminste met het echt volgen, een samenvatting of een beetje op de hoogte blijven zal nog wel langs komen, maar zoveel tijd steken in zoiets is onzin. Zeker nu ik aktiever begin te leven.
Deze winter zal ik ook selektiever worden met de schaatsevenementen, niet omdat deze sport over grenzen heen gaat, maar omdat het teveel van het goede dreigt te worden, moeilijk om te reduceren, maar ik zal wel een methode ontdekken.
Genoeg is genoeg. Het past niet meer in mijn leven en denken.
---------------------------------------------------------------
روابط التحميل والمشاهدة، الروابط المباشرة للتحميل
او
شاهد هذا الفيديو القصير لطريقة التحميل البسيطة


كيف تحصل على مدونة جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات من هنا
شاهد قناة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على اليوتيوب لمزيد من الشرح من هنا
رابط مدونة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات في أي وقت حــــتى لو تم حذفها من هنا
شاهد صفحة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على الفيس بوك لمزيد من الشرح من هنا
تعرف على ترتيب مواضيع منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات (حتى لا تختلط عليك الامور) من هنا

ملاحظة هامة: كل عمليات تنزيل، رفع، وتعديل المواضيع الجاهزة تتم بطريقة آلية، ونعتذر عن اي موضوع مخالف او مخل بالحياء مرفوع بالمدونات الجاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات، ولكم ان تقوموا بحذف هذه المواضيع والمشاركات والطريقة بسيطة وسهلة. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــسلامـ.

No comments:

Post a Comment

المشاركات الشائعة