Search This Blog

مشاركة مميزة

[Ornithology • 2017] Myzomela irianawidodoae • A Colourful New Species of Myzomela Honeyeater from Rote Island in eastern Indonesia ---ScRaBBlE

Myzomela irianawidodoae Prawiradilaga, Baveja, Suparno, Ashari, Ng, Gwee, Verbelen & Rheindt, 2017  photo:   Philippe Verbelen  e-journ...

Translate

Wednesday, March 20, 2019

Ontdekkingsreizigster ---ScRaBBlE

Elke dag is voor mij een soort onverwacht tripje. Zelfs als ik gewoon in huis rommel, zijn er verwondermomenten.
Er liep een vogel door de goot langs de gracht, ik zag het tekort om te kunnen zien wat het precies was, om te kunnen determineren, maar het was beslist iets ongewoons.
Ik ontdekte een paar nieuwe pc-weetjes.
Het was vrij zacht buiten, lente-achtig, en het schijnt nog warmer te worden deze week. Januari!
Morgen komen mijn centjes weer op de rekening en ik heb het weer netjes gedaan afgelopen maand.
Mijn overgehouden hyacintenpot heeft bloemetjes.
Wat is rode kool met appeltjes toch lekker.
Was nadrogen bij de kachel geeft zo'n heerlijk wasluchtje in huis.daardoor was ik weer even terug in de jaren 50. Was weer kleuter.
Zag in gedachten het huis en de tuin waar ons gezinnetje toen woonde. Er stonden rupsendoders (paddestoel die op rupsenpoppen parasiteert) in het hoekje bij de schuurdeur. Daar vond ik ooit een schildpad in de tuin, die van een oudere man was die veel verder op in de straat bleek te wonen.
De steeg kan ik nog zo uittekenen.
Leuk allemaal. En dat op zo'n doodgewoon dagje, tijdreizen, natuurwaarnemingen, ontdekkingen.
Toch nog avontuurlijk.


---------------------------------------------------------------
روابط التحميل والمشاهدة، الروابط المباشرة للتحميل
او
شاهد هذا الفيديو القصير لطريقة التحميل البسيطة


كيف تحصل على مدونة جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات من هنا
شاهد قناة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على اليوتيوب لمزيد من الشرح من هنا
رابط مدونة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات في أي وقت حــــتى لو تم حذفها من هنا
شاهد صفحة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على الفيس بوك لمزيد من الشرح من هنا
تعرف على ترتيب مواضيع منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات (حتى لا تختلط عليك الامور) من هنا

ملاحظة هامة: كل عمليات تنزيل، رفع، وتعديل المواضيع الجاهزة تتم بطريقة آلية، ونعتذر عن اي موضوع مخالف او مخل بالحياء مرفوع بالمدونات الجاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات، ولكم ان تقوموا بحذف هذه المواضيع والمشاركات والطريقة بسيطة وسهلة. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــسلامـ.

No comments:

Post a Comment

المشاركات الشائعة