Search This Blog

مشاركة مميزة

[Ornithology • 2017] Myzomela irianawidodoae • A Colourful New Species of Myzomela Honeyeater from Rote Island in eastern Indonesia ---ScRaBBlE

Myzomela irianawidodoae Prawiradilaga, Baveja, Suparno, Ashari, Ng, Gwee, Verbelen & Rheindt, 2017  photo:   Philippe Verbelen  e-journ...

Translate

Wednesday, March 20, 2019

Open brief aan hulpverleenster Syl ---ScRaBBlE

Hallo Syl,
We kennen elkaar niet, maar je reageerde al eerder en ik moet je echt even corrigeren;
De hulpverlening die jij noemt is allemaal benaderd/ingeschakeld, met tot dusver nog niet veel meer resultaat dan een dekentje en gesprekken.
Natuurlijk kennen de mannen aan de dijk de wegen, maar ook de kastjes en de muren zien ze veelvuldig.
De dingen die jij noemt heb je vast niet met eigen ogen gezien en wil ik even met je doorlopen.
Openbare dronkenschap zie ik veelvuldig in het door de mannen bevolkte gebied, vooral van Leger des Heilsklanten en cafebezoekers uit de nabije gebieden. Het grenst namelijk aan een horecagebied, waar mensen hun brood verdienen met het verslavingsgedrag van anderen.Dan heten het bezoekers en klanten.
Die maken ook vaak gebruik van de dijkopgang om te drinken op dijk, glazen en flessen kapot te gooien en andere vervuiling te plegen te urineren, of erger.  Het horecagebied zelf wordt dagelijks door de reinigingsdienst geschoond, maar vanmorgen telde ik nog heel wat plastic en andere horecarestanten. De dijk wordt ook gebruikt om te scoren door de drugsgebruikers die onder andere bij het Boschhartcentrum wonen en hun hasj en wiet (en nog meer) scoren in het horecagebied, waar ook vaak gevochten wordt en vrouwen worden lastigevallen, Dat speelt zich voornamelijk 's avonds en 's nachts af, wanneer W en Alex al lang op een oor liggen. De heren heb ik nooit openbaar zien plassen, sterker, ze gebruiken vaak mijn toilet en hebben een vuilniszak bij zich voor hun verdere afval, die regelmatig geleegd wordt. Er wordt wel eens een blikje bier gedronken, maar dat is langs de hele dijk regelmatig te zien en ook in de stadsparken en op andere lokaties. Drugsgebruik heb ik nooit gezien bij ze, maar als dat al het geval zou zijn, ook daarin zijn ze niet de enigen in deze omgeving.
Verbale agressie is nooit goed te praten, ook niet van mensen die hen als eerste beledigen of bedreigen.
Ben ik hun advocaat? Nee hoor, gewoon een mens die constateert dat er mensen in uiterst behoeftige omstandigheden verkeren. En met mij zijn er velen die meeleven of een behulpzame hand uitsteken, want we hebben het over mensen. Misschien geen katjes om zonder handschoenen aan te pakken, maar dat zijn er meer, ook mensen met een dak. Als je ze normaal benaderd en behandeld is er niks aan de hand, zelfs de politie komt af en toe langs en is meelevend al corrigeren zij als het nodig is.
Ben ik naief? Dacht het niet. Heb al dierbaren verloren aan alcohol, ken veel hulpverlening van nabij en weet ook dat sommigen meer moeite moeten doen om goede hulp te verkrijgen dan anderen. Ken W al jaren en Alex ook. Alex wil gewoon een rustige plek voor zijn tent en niet lastig gevallen worden, W een huisje voor normale huurprijzen en hij zal wat hulp nodig hebben om alles weer op regel te krijgen en te houden. Hij laat zijn honden voorgaan als het op voeding en medische hulp gaat en dat is nobel, maar voor hemzelf minder goed. De dieren zijn echter zijn levensgezellen, zijn alles, dus neem hem dat niet af.
Ik vind het echter helemaal naar als jij mij min of meer een schuldgevoel aanpraat om dat ik opkom voor mensen in nood, ik los niks voor ze op, dat kan ik niet, maar ik steun ze wel als mensen en hondeneigenaars. Want ik heb een hart, al verdien ik mijn brood er niet mee, dat is van 9-5 weekends dicht,  ik ben 24 uur per dag wie ik ben en dat is niet iets om me voor te schamen of zo. 



---------------------------------------------------------------
روابط التحميل والمشاهدة، الروابط المباشرة للتحميل
او
شاهد هذا الفيديو القصير لطريقة التحميل البسيطة


كيف تحصل على مدونة جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات من هنا
شاهد قناة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على اليوتيوب لمزيد من الشرح من هنا
رابط مدونة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات في أي وقت حــــتى لو تم حذفها من هنا
شاهد صفحة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على الفيس بوك لمزيد من الشرح من هنا
تعرف على ترتيب مواضيع منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات (حتى لا تختلط عليك الامور) من هنا

ملاحظة هامة: كل عمليات تنزيل، رفع، وتعديل المواضيع الجاهزة تتم بطريقة آلية، ونعتذر عن اي موضوع مخالف او مخل بالحياء مرفوع بالمدونات الجاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات، ولكم ان تقوموا بحذف هذه المواضيع والمشاركات والطريقة بسيطة وسهلة. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــسلامـ.

No comments:

Post a Comment

المشاركات الشائعة