Search This Blog

مشاركة مميزة

[Ornithology • 2017] Myzomela irianawidodoae • A Colourful New Species of Myzomela Honeyeater from Rote Island in eastern Indonesia ---ScRaBBlE

Myzomela irianawidodoae Prawiradilaga, Baveja, Suparno, Ashari, Ng, Gwee, Verbelen & Rheindt, 2017  photo:   Philippe Verbelen  e-journ...

Translate

Wednesday, March 20, 2019

Start ---ScRaBBlE

Het begint. Warming up voor de retraite van dit jaar. Het thema is loslaten en dat is veelzijdig, want er is veel dat losgelaten kan worden: gedachtenpatronen, gewoontes, herinneringen, inprentingen. Dus nu begin ik met een weekje loslaten van de herrie van het gewone leven, zoals minder tv, minder schermtijd, minder afleiding die vooral mijn tijd rooft en me niet dichter bij mijzelf brengt.
Tempo verlagen, rust en stilte steeds verder toelaten. Een mens heeft veel in haar leven dat niet dient.
Dit ontzeg ik mezelf niets, ik geef me juist toestemming om naar de essentie terug te gaan.

Het is een soort zuivering, een naakt worden door overbodige zaken bewust af te schudden.
Ik leef al redelijk sober in veel opzichten maar het kan best nog verder uitgekleed worden.
Ik trek me langzaam terug in mijn zelfgecreëerde klooster. Schrijven en stichtelijk lezen krijgt meer plaats. Nee ik word geen ingemetselde non, maar de sereniteit krijgt voorrang boven haast, lawaai, overbodigheid. Dat voelt heel fijn.
Het bloggen vindt alleen een plek als ik daar behoefte toe voel, bezoekers mogen nog even goede wensen brengen en zelf maak ik mijn kaartjes voor dit jaar. Verder trek ik de stiltedeken langzaam over mij heen. Na volgende week zondag is het veertien dagen mijn kluisje hier. En ik verheug me nu al met een weekje voorbereidend indalen.

---------------------------------------------------------------
روابط التحميل والمشاهدة، الروابط المباشرة للتحميل
او
شاهد هذا الفيديو القصير لطريقة التحميل البسيطة


كيف تحصل على مدونة جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات من هنا
شاهد قناة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على اليوتيوب لمزيد من الشرح من هنا
رابط مدونة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات في أي وقت حــــتى لو تم حذفها من هنا
شاهد صفحة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على الفيس بوك لمزيد من الشرح من هنا
تعرف على ترتيب مواضيع منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات (حتى لا تختلط عليك الامور) من هنا

ملاحظة هامة: كل عمليات تنزيل، رفع، وتعديل المواضيع الجاهزة تتم بطريقة آلية، ونعتذر عن اي موضوع مخالف او مخل بالحياء مرفوع بالمدونات الجاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات، ولكم ان تقوموا بحذف هذه المواضيع والمشاركات والطريقة بسيطة وسهلة. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــسلامـ.

No comments:

Post a Comment

المشاركات الشائعة