Search This Blog

مشاركة مميزة

[Ornithology • 2017] Myzomela irianawidodoae • A Colourful New Species of Myzomela Honeyeater from Rote Island in eastern Indonesia ---ScRaBBlE

Myzomela irianawidodoae Prawiradilaga, Baveja, Suparno, Ashari, Ng, Gwee, Verbelen & Rheindt, 2017  photo:   Philippe Verbelen  e-journ...

Translate

Wednesday, March 20, 2019

Wraak van de regengod ---ScRaBBlE

Mijn huis is oud, en sommige dingen tonen tekenen van een lang, misschien te lang leven. Bv het hokkie (klein schuurtje dat gebruikt wordt als kas, pottenopslag ed) is aardig aan het verkruimelen. Af en toe vallen er spontaan stukken hout af, maar het staat nog en lekt zelfs nauwelijks. Wat minder goed gaat is dat er een buitenlamp aanhangt en dat die inmiddels hangt te bungelen.
Gisteren viel de stroomgroep, waar ook het buitengebeuren op aangesloten is, steeds uit. Nu was er ook nog sprake van een korte stroomstoring, zodat ik niet meteen in de gaten had wat er aan de hand was, maar een keukengroep elektra, die steeds stroomloos is, das niet fijn.
Na wat inspecties, zag ik de lamp die alleen aan zijn draadje hing en dat moest wel het euvel zijn. Ik ben niet handig, wel oplossingsgericht, dus heb ik hem op een betere plek weten te duwen, waar in elk geval de regen niet langs sijpelt. Helemaal verholpen is het euvel niet, want vanmorgen was alles weer donker in de keuken.
Zal eens kijken of ik iemand kan charteren die een betere oplossing weet, want ook mijn traplift loopt op deze stroomgroep. Kon nog net beneden komen, maar zit nu in nachtgoed, want de lift haalde het net niet tot onderaan, ik kon er afstappen, maar kan er niet langs naar boven......... Nu staat hij weer op te laden, dus hopelijk werkt hij zo weer. Maar heb wel broer G gebeld wan t hij vloog er weer uit en hij als elektronicus kan er meer raad mee dan ik. Fijn om zo'n man te hebben, die ook zo komt.
Gisteren lekker veel aangepakt in de bovenkamer met hulp M. Er zijn nu andere opbergplanken leeggehaald en mijn taak is om daar weer orde in te scheppen, waarschijnlijk heel veel weg te gooien en dan weer de blijvende zaken een goede nette plek geven. Overal is ruimte en geordendheid aan het wederkeren, Het gaat langzaam, maar wel zeer zeker!
Vanmorgen komt praatmaatje I weer langs, nu de blaasjes verdwenen zijn, en kunnen we de draad oppakken.
Het boomgebeuren staat gepland voor volgend weekend, dat is ook mooi. De prijs is dermate laag, dat ik deze veer wel kan missen. En het zal echt een grote make-over worden. Volgend jaar hoop ik de tuin dan echt aan te pakken, maar moet wel hulp opduikelen.
Hoewel er hier toch wel vaak wat aan de hand is, en voor iemand die leeft zoals ik is alles buiten het doodsimpele al gauw een gebeurtenis, voel ik me niet zo snel uit het veld geslagen of nerveus als dingen chaotisch dreigen te worden.
Ik analyseer het probleem of gebeuren en probeer het binnen mijn mogelijkheden te benaderen en hulp in te roepen waar nodig.  Dan punt voor punt afstrepen en vooral proberen toch ook mijn broodnodige rust te pakken.
Vroeger was dat wel anders, dan hing ik al snel in de gordijnen, overschreed al mijn grenzen en kwam er geheel afgemat uit te voorschijn, met als gevolg soms wekenlang moeizaam herstel. Nu ben ik veel laconieker en besef ten eerste dat de wereld niet vergaat en ten tweede dat hulp vragen geen schande is en te n derde dat ik zelf belangrijker ben dan de meeste aardse zaken.
Ach ut wordt misschien toch nog wel wat mij.
---------------------------------------------------------------
روابط التحميل والمشاهدة، الروابط المباشرة للتحميل
او
شاهد هذا الفيديو القصير لطريقة التحميل البسيطة


كيف تحصل على مدونة جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات من هنا
شاهد قناة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على اليوتيوب لمزيد من الشرح من هنا
رابط مدونة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات في أي وقت حــــتى لو تم حذفها من هنا
شاهد صفحة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على الفيس بوك لمزيد من الشرح من هنا
تعرف على ترتيب مواضيع منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات (حتى لا تختلط عليك الامور) من هنا

ملاحظة هامة: كل عمليات تنزيل، رفع، وتعديل المواضيع الجاهزة تتم بطريقة آلية، ونعتذر عن اي موضوع مخالف او مخل بالحياء مرفوع بالمدونات الجاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات، ولكم ان تقوموا بحذف هذه المواضيع والمشاركات والطريقة بسيطة وسهلة. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــسلامـ.

No comments:

Post a Comment

المشاركات الشائعة