Search This Blog

مشاركة مميزة

[Ornithology • 2017] Myzomela irianawidodoae • A Colourful New Species of Myzomela Honeyeater from Rote Island in eastern Indonesia ---ScRaBBlE

Myzomela irianawidodoae Prawiradilaga, Baveja, Suparno, Ashari, Ng, Gwee, Verbelen & Rheindt, 2017  photo:   Philippe Verbelen  e-journ...

Translate

Wednesday, March 20, 2019

Zin? ---ScRaBBlE

Heeft het leven zin? Dat was het thema van het krantenartikel van gisteren en ik prakkedenk nog even verder.
Het geeft meteen de volgende vraag: heeft het heelal ( heelallen zelfs) zin?
Als mens zijn we niet in staat om dat alles te weten en dat hoeft dus ook niet, anders wisten we alles.
De knapste koppen weten nog niet wat zwarte materie is, wat zwarte gaten nu exact zijn, wat de oerkracht is die alles in beweging heeft gezet, wat het begin en einde exact is. Dat moeten we aanvaarden, lijkt mij. Er is een groot Mysterie, dat is zeker, en wij mogen er aan snuffelen, meer niet.
Sommigen noemen het God, maar dat is mij te menselijk gedacht. Eerder een uiting van onmacht in ons  verklarend denken, dan echte verbinding met dat Mysterie.
Respect heb ik voor dat Grote, dat zeker en het maakt ook dat ik besef hoe nietig en onbelangrijk ik ben in het geheel. Wat ik wel concludeer is dat elke dag van ons leven een wonder is, iets wat je zelf mag uitpakken en mee spelen. We zijn zo gezegend hier, dat er voldoende voedsel, water, zuurstof en beschutting is dat we ons daar niet meer al te druk over hoeven te maken, dus komt het begrip zingeving om de hoek gluren. Die moet en zal er zijn. Persoonlijk lijkt het me al heel wat als je niet al te grote schade aanricht in je leven, bij medemensen, aan onze aarde. De rest is gegokt, bedacht en vaak heel ondeugdelijk uitgevoerd. Zelf moeder
Theresia was niet perfect en projecteerde haar denkbeelden in haar haar werk. Soms zeer zegenrijk, soms hardvochtig, zoals wij mensen nou eenmaal gemankeerde wezens zijn. In onze queest naar perfectie en zingeving, maken we vaak brokken. Zelfs Hitler, Pol Pot en Trump denken het gelijk aan hun zijde te hebben en we zien het zelfs in de randen van munten terug. In werkelijkheid stampen we maar wat rond, omdat het doel ons ontgaat. Misschien is dat er ook niet en is dat prima.
Maar ik heb er nog steeds zin in, met grote verwondering beleef ik het, ontvang het en vier het.Mijn
leven, misschien een bacteriescheetje op de eeuwigheid, waar we niks van begrijpen, maar  dat we toch gekregen hebben, rara, maar zo mooi als jij het toelaat te zijn.

---------------------------------------------------------------
روابط التحميل والمشاهدة، الروابط المباشرة للتحميل
او
شاهد هذا الفيديو القصير لطريقة التحميل البسيطة


كيف تحصل على مدونة جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات من هنا
شاهد قناة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على اليوتيوب لمزيد من الشرح من هنا
رابط مدونة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات في أي وقت حــــتى لو تم حذفها من هنا
شاهد صفحة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على الفيس بوك لمزيد من الشرح من هنا
تعرف على ترتيب مواضيع منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات (حتى لا تختلط عليك الامور) من هنا

ملاحظة هامة: كل عمليات تنزيل، رفع، وتعديل المواضيع الجاهزة تتم بطريقة آلية، ونعتذر عن اي موضوع مخالف او مخل بالحياء مرفوع بالمدونات الجاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات، ولكم ان تقوموا بحذف هذه المواضيع والمشاركات والطريقة بسيطة وسهلة. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــسلامـ.

No comments:

Post a Comment

المشاركات الشائعة