Search This Blog

مشاركة مميزة

[Ornithology • 2017] Myzomela irianawidodoae • A Colourful New Species of Myzomela Honeyeater from Rote Island in eastern Indonesia ---ScRaBBlE

Myzomela irianawidodoae Prawiradilaga, Baveja, Suparno, Ashari, Ng, Gwee, Verbelen & Rheindt, 2017  photo:   Philippe Verbelen  e-journ...

Translate

Wednesday, March 20, 2019

# aarzeling ---ScRaBBlE

Meestal heb ik het niet zo op die rages op internet. De ice-bucket challange, wie hoor je er nog over? Vaak is het een goed bedoeld initiatief dat opeens viral gaat en weer uitdooft. Een soort modegril.
Dat ik gisteren ook schreef over de #metoo en wat dat voor mij betekent, komt vooral voort uit mijn kwaadheid over deze praktijken. Dat anno 2017 het nog steeds zo speelt na jaren van vechten voor gelijkgerechtigdheid en seksuele acceptatie, is ongelovelijk, maar al te waar toch.
Nee ik ben geen anti-man mens, ik heb vele fijne en fatsoenlijke  mannen in mijn leven gehad. Ik heb seks nooit als een probleem of iets onbespreekbaars gezien. Ik ben een echt kind van de jaren zestig, waarin veel taboes terecht gesloopt werden. Seks is gewoon een onderdeel van het leven, en kan heel plezant zijn.
Dat sommige lieden niet op een normale manier met lust (en macht) kunnen omgaan, is echter misdadig te noemen en verpest heel veel. Vrij denken over seks wil niet zeggen dat je het weggeeft als het snoepje van de week. Ik zal een mens nooit veroordelen op het feit dat er lust en verlangen bestaat, maar laat dat op een redelijke manier merken en accepteer nee.
De opvoeding heeft daar zeker heel veel mee te maken. Zowel door seks niet bespreekbaar te maken, dan blijft het gisten en borrelen, als door het niet zorgvuldig bespreken van het recht op eigen keus en ook respect tonen. Als dit goed gedaan wordt , komen mensen assertief en vrij in het leven te staan en is het accepteren van grenzen vanzelfsprekend.
Wat schieten we op met deze #? Laten zien hoe groot het probleem is, de schaamte van het slachtoffer wegnemen en bewustwording. In de opvoeding thuis en op school kan dit een handvat worden voor zinnige diskussies en beschadigde vrouwen kunnen misschien betere hulp krijgen.
Ik hoop alleen dat dit niet zo'n hype is die weer wegzakt.
Het is en blijft onacceptabel om ongevraagd seks op te dringen .
---------------------------------------------------------------
روابط التحميل والمشاهدة، الروابط المباشرة للتحميل
او
شاهد هذا الفيديو القصير لطريقة التحميل البسيطة


كيف تحصل على مدونة جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات من هنا
شاهد قناة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على اليوتيوب لمزيد من الشرح من هنا
رابط مدونة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات في أي وقت حــــتى لو تم حذفها من هنا
شاهد صفحة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على الفيس بوك لمزيد من الشرح من هنا
تعرف على ترتيب مواضيع منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات (حتى لا تختلط عليك الامور) من هنا

ملاحظة هامة: كل عمليات تنزيل، رفع، وتعديل المواضيع الجاهزة تتم بطريقة آلية، ونعتذر عن اي موضوع مخالف او مخل بالحياء مرفوع بالمدونات الجاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات، ولكم ان تقوموا بحذف هذه المواضيع والمشاركات والطريقة بسيطة وسهلة. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــسلامـ.

No comments:

Post a Comment

المشاركات الشائعة