Search This Blog

مشاركة مميزة

[Ornithology • 2017] Myzomela irianawidodoae • A Colourful New Species of Myzomela Honeyeater from Rote Island in eastern Indonesia ---ScRaBBlE

Myzomela irianawidodoae Prawiradilaga, Baveja, Suparno, Ashari, Ng, Gwee, Verbelen & Rheindt, 2017  photo:   Philippe Verbelen  e-journ...

Translate

Wednesday, March 20, 2019

Boeken enzo ---ScRaBBlE

Waar ben ik nou precies zo druk mee bezig boven in die voorkamer? Tja, ten eerste de boeken. Anderhalf jaar geleden schifte ik in wat ik wilde houden en niet en deed 1500 boeken weg. De planken waren echter gevuld met een rommeltje aan boeken in alle categorieën en niet alfabetisch, op stapeltjes, totaal onoverzichtelijk, dus.
Nu ben ik aan het sorteren in categorieën: grofweg, Natuur en wetenschap, Kunst, Romans , Poëzie en Pop. Kinderboeken en Strips zijn weer een verhaal apart, maar vinden ook een plek nu.
Als dat klaar is, kan het per groep alfabetisch of op onderwerp gesorteerd worden en uiteindelijk vallen er vanzelf ook weer boeken af, die alsnog weg mogen. De meeste woordenboeken bijzoorbeeld gebruik ik nooit meer, wegens internet, en zo zal er nog wel meer alsnog afgekeurd worden.
Verder staan mijn oude muziekdragers hier, LP's, cassettes, dvds, cd's. Het meeste gaat weg. Sommige zijn onvervangbaar (wegens niet meer te krijgen of grote sentimentele waarde) en blijven. Mijn oude installatie gaat hier geplekt worden zodat er ook boven nog eens van muziek genoten kan worden.
Verder staan er nogal wat dozen met van alles, opgeslagen na de brand en nooit verder uitgezocht. Daar pak ik geregeld eentje van en zoek uit. Meestal kan het weggegooid, anderen dingen gaan naar de kringloop. Vorige wekk kwam ik bijvoorbeeld een grote kist met vooral textiel tegen. Alles gewassen, leuke sjaals en een mooi kleed bewaard de rest kon zo weg.  De kist is nu naar de garage verhuisd waar die goed kan dienen voor bloempotopslag ofzo.
En zo rommel ik verder, maar het wordt echt ruimer en overzichtelijker daar. Het is verheugend zoveel lievelings boeken en spullen te herontdekken maar ook fijn dat het weer traceerbaar is.
Helend werk zo, want niet alleen krijg ik weer overzicht, maar de gevolgen van de brand verdwijnen ook steeds meer. Het gaat een kamer worden waar ik nog veel plezier van kan hebben, in plaats van een opslag en wanordelijke plek.
Ik vermaak me dus prima. Elke morgen een poosje en op dinsdag een uurtje met hulp M, dat geeft echt resultaten.
Goed projekt!
---------------------------------------------------------------
روابط التحميل والمشاهدة، الروابط المباشرة للتحميل
او
شاهد هذا الفيديو القصير لطريقة التحميل البسيطة


كيف تحصل على مدونة جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات من هنا
شاهد قناة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على اليوتيوب لمزيد من الشرح من هنا
رابط مدونة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات في أي وقت حــــتى لو تم حذفها من هنا
شاهد صفحة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على الفيس بوك لمزيد من الشرح من هنا
تعرف على ترتيب مواضيع منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات (حتى لا تختلط عليك الامور) من هنا

ملاحظة هامة: كل عمليات تنزيل، رفع، وتعديل المواضيع الجاهزة تتم بطريقة آلية، ونعتذر عن اي موضوع مخالف او مخل بالحياء مرفوع بالمدونات الجاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات، ولكم ان تقوموا بحذف هذه المواضيع والمشاركات والطريقة بسيطة وسهلة. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــسلامـ.

No comments:

Post a Comment

المشاركات الشائعة