Search This Blog

مشاركة مميزة

[Ornithology • 2017] Myzomela irianawidodoae • A Colourful New Species of Myzomela Honeyeater from Rote Island in eastern Indonesia ---ScRaBBlE

Myzomela irianawidodoae Prawiradilaga, Baveja, Suparno, Ashari, Ng, Gwee, Verbelen & Rheindt, 2017  photo:   Philippe Verbelen  e-journ...

Translate

Wednesday, March 20, 2019

Brievenbuspiet ---ScRaBBlE

Er lag gisteren toch een presentje op de mat. Leuk.
Nu de Sint het land uit is, kan de voorbereiding op mijn retraite, die al over 14 dagen is, lekker door. Het is een kwestie van al steeds meer stilte en terugtrekken toepassen in het leven van alledag.
Iemand kon zich niet voorstellen dat die retraite zo bijzonder is voor mij, ik kon toch elke dag nadenken?
O ja, dat doe ik ook, maar in retraite gaan is voor mij dat alles mindful gaat, ook de dagelijkse zaken als eten, koken en andere noodzakelijke handelingen. Zo min mogelijk tv, muziek, kranten, internet, zodat ik echt in een bel van stilte terecht kom en via schrijven en bewust mijzelf denkopdrachten geven, allerlei zaken die je normaal een beetje afraffelt of opzij duwt, komen zo uitgebreid aan bod en vooral ook overdenken wat er zo allemaal in mijn leven voor is gevallen en waar ik nog mee bezig ben. Of mijn insteek zuiver en goed is, of het werkt voor mijzelf om zo te leven en te handelen.
Wat zijn mijn motieven en wat is echt en wat heeft een dubbele bodem? Het heeft vaak grote duidelijkheid tot gevolg waardoor je vooral jezelf goed doorziet en nee dat doe je niet in het dagelijkse leven, niet zo grondig, niet zo ononderbroken, niet zo grondig van a naar z. Dit is echt je verdiepen in het leven met jezelf als hoofdrolspeler.
Door de stilte, door de diepte in te gaan met jezelf, kom je dichter bij de kern, bij de echtheid. Daardoor werkt het zo helend en zuiverend.
Omdat je die knop niet zomaar om kunt zetten is het voor mij prettig er een voorbereiding op te treffen, waarbij ik storende omgevingsinput zo laag mogelijk ga afstellen en mezelf stukje bij beetje op een andere bandbreedte afstem. Cooling down van normal life en terug naar de basis en dat behoorlijk intens. Voor het lijf is het prettige situatie als alles om rust en regelmaat draait. Toch kan bv dansen hier goed op aanvullen. Het eten is simpel smakelijk en vooral puur en met aandacht bereid en genuttigd. Kortom ik leef alsof ik in een kluizenaarshut zit en vooral aandacht voor belangrijke levenszaken heb. Ik verbied mezelf niks, als ik heel graag een film wil zien die past in de sfeer van de dag, of muziek hoor die even mijn moment onderstreept, kan dat natuurlijk. Ook lees ik wel, maar vooral dingen die toepasselijk zijn. Let wel, niks moet, alles mag, maar in de beperking voel ik me juist prettig en kom ik beter tot de kern.
Ook na deze periode neem ik een overgangstijd, langzaam opbouwen al die prikkels en sociale contacten en media.
Ik doe het al jaren en heb zo langzamerhand wel door hoe het het beste werkt voor mij.
En wat voel je je daarna licht en herboren.
---------------------------------------------------------------
روابط التحميل والمشاهدة، الروابط المباشرة للتحميل
او
شاهد هذا الفيديو القصير لطريقة التحميل البسيطة


كيف تحصل على مدونة جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات من هنا
شاهد قناة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على اليوتيوب لمزيد من الشرح من هنا
رابط مدونة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات في أي وقت حــــتى لو تم حذفها من هنا
شاهد صفحة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على الفيس بوك لمزيد من الشرح من هنا
تعرف على ترتيب مواضيع منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات (حتى لا تختلط عليك الامور) من هنا

ملاحظة هامة: كل عمليات تنزيل، رفع، وتعديل المواضيع الجاهزة تتم بطريقة آلية، ونعتذر عن اي موضوع مخالف او مخل بالحياء مرفوع بالمدونات الجاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات، ولكم ان تقوموا بحذف هذه المواضيع والمشاركات والطريقة بسيطة وسهلة. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــسلامـ.

No comments:

Post a Comment

المشاركات الشائعة