Search This Blog

مشاركة مميزة

[Ornithology • 2017] Myzomela irianawidodoae • A Colourful New Species of Myzomela Honeyeater from Rote Island in eastern Indonesia ---ScRaBBlE

Myzomela irianawidodoae Prawiradilaga, Baveja, Suparno, Ashari, Ng, Gwee, Verbelen & Rheindt, 2017  photo:   Philippe Verbelen  e-journ...

Translate

Wednesday, March 20, 2019

Nieuw en oud ---ScRaBBlE

Dat bestaat eigenlijk niet, toch? Oud kan net zo nieuw zijn als je ogen er naar kijken. Mijn eerste tablet, zo'n drie jaar oud en dagelijks gebruikt, zie ik nog steeds als een nieuwe toevoeging aan mijn digitale gemak. De nieuwe smartfoon, ws ook minimaal 3 jaar oud, is helemaal te wauws nieuw voor mij. Nooit nodig gehad, hoor, zo'n smart ding, maar een luxe manier om altijd te kunnen bellen enzo. In smartfoonfreaks ogen is het een verouderd beestje, voor mij een splinternieuwe gadget. Heb er ook nooit een willen kopen, wegens niet echt nodig, maar deze kwam op mijn pad en is tevens een tastbare herinnering aan vriend D, die er niet meer is. De foto's die erop stonden waren niet veel soeps, 15x een slak en ook nog 10 maal een boom met reigernesten die slecht genomen is. Verder was het belverleden te herleiden, niet veel bijzonders en voor de rest gebruikte hij hem nergens voor (behalve een buienradarwidget), wegens verregaande digibeterigheid. Ik heb het apparaatje geheel aan mijn wensen aangepast, met de apps die ik veel gebruik en mijn contacten etcetera. Kan dus ook zo mijn boodschappenlijstje altijd meenemen en andere aantekeningen en foto's in de cloud. Toch wel handig.
Mooi hoesje erom en het is een foon gekregen van een dierbare, en door mij gecustomized. De accu is helemaal niet zo slecht als hij beweerde, en na wat wijzigingen in het systeem draait die makkelijk een dag lang, wat niet zo slecht is, toch?
Nieuw en oud lopen dus door elkaar. Alles wat nieuw gekocht is, is gemaakt van bestaande (oude) grondstoffen en is oud zodra het uit de verpakking is gehaald.
Gevoelens kun je zo ook recyclen. De boosheid op D en het verdriet over zijn triestheid kunnen langzaam plaatsmaken voor de prettiger herinneringen en dat mobieltje is  een goede stap, al lijkt dat raar. Maar emotioneel werkt het bij mij zo .
Gisteren weer contact met Friesland gehad; W heeft een nogal raar toekomstplan laten vallen en gaat nu (antikraak?) huizen daar bekijken. Verstandig want dan kunnen zijn redders een vinger aan de pols houden.
Ook goed nieuws.
Minder mooi nieuws is dat de dochter van een vriendin borstkanker blijkt te hebben, pas 41 jaar oud. Omdat pa al prostaatkanker had en in diens familie ook borstkanker voorkomt, is er ws sprake van BRCA1-gen en dan is de diagnose nog ingrijpender, ook voor haar zus en diens dochter. Brrr, rotziekte toch! Duim voor hen dat alles goed zal aflopen.
Verder een heppie vlasje, die oud en nieuw schikt en herschikt, ook met het opruimgedoe.
Non-dualistisch; oud en nieuw bestaan helemaal niet. Het is allemaal spul, gevoel, enzovoort.


---------------------------------------------------------------
روابط التحميل والمشاهدة، الروابط المباشرة للتحميل
او
شاهد هذا الفيديو القصير لطريقة التحميل البسيطة


كيف تحصل على مدونة جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات من هنا
شاهد قناة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على اليوتيوب لمزيد من الشرح من هنا
رابط مدونة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات في أي وقت حــــتى لو تم حذفها من هنا
شاهد صفحة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على الفيس بوك لمزيد من الشرح من هنا
تعرف على ترتيب مواضيع منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات (حتى لا تختلط عليك الامور) من هنا

ملاحظة هامة: كل عمليات تنزيل، رفع، وتعديل المواضيع الجاهزة تتم بطريقة آلية، ونعتذر عن اي موضوع مخالف او مخل بالحياء مرفوع بالمدونات الجاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات، ولكم ان تقوموا بحذف هذه المواضيع والمشاركات والطريقة بسيطة وسهلة. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــسلامـ.

No comments:

Post a Comment

المشاركات الشائعة