Search This Blog

مشاركة مميزة

[Ornithology • 2017] Myzomela irianawidodoae • A Colourful New Species of Myzomela Honeyeater from Rote Island in eastern Indonesia ---ScRaBBlE

Myzomela irianawidodoae Prawiradilaga, Baveja, Suparno, Ashari, Ng, Gwee, Verbelen & Rheindt, 2017  photo:   Philippe Verbelen  e-journ...

Translate

Wednesday, March 20, 2019

centjes ---ScRaBBlE

Deze week besloot de Belastingdienst in haar oneindige goedheid dat ik toch recht had op een teruggave. Dat verbaasde mij want eerder kreeg ik een voorlopige aanslag van 0,00. Dit blijkt een Tegemoetkoming Specifieke Zorgkosten (TSZ). Welkom hoor. Die kosten maak ik aan de lopende band. Ten eerste ben ik het eigen risico altijd kwijt en ten tweede loop ik aan tegen het feit dat steeds minder vergoed wordt en dat ik geen aanspraak kan maken op Bijzondere Bijstand wegens eigen huis en spaargeld. Daarnaast gebruik nogal wat supplementen die ook niet vergoed worden en net weer een vette rekening voor eigen bijdrage gehoorapparaten. Deze bedroeg 970 euro. Das nogal wat. Maar bij de definitieve controle, waarbij verwacht werd dat ik tot betaling zou overgaan, nam ik met de audicien die rekening nog eens even goed door; afstandsbediening; niet nodig, de verzekeringsmodules (a ca 250 per toestel, vijf jaar geldig) konden geschrapt, want service en onderhoud en garantie zijn al inbegrepen, hoorbatterijtjes koop ik zelf wel, via internet zijn vast goedkope opties te vinden, en verzekering? Lijkt me ook niet echt nodig.  Ben ook al anderzins verzekerd.
Gevolg, de rekening zakte naar 330 euro, dat is snel verdient toch?
Ik hield dus nog over van de belastingteruggave , hoefde mijn buffer niet aan te spreken, en dat is fijn.
Ik heb dus een kale AOW, iets hoger dan mijn vroegere uitkering, maar wel met minder extra's. Ach het is voldoende en klagen is zeker niet op zijn plaats. Het vereist leven en uitgeven met beleid, maar daar wordt een mens niet slechter van, toch?
Vandaag nog een overleefdagje en na morgen hopelijk het leven weer normaal hervatten. 

---------------------------------------------------------------
روابط التحميل والمشاهدة، الروابط المباشرة للتحميل
او
شاهد هذا الفيديو القصير لطريقة التحميل البسيطة


كيف تحصل على مدونة جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات من هنا
شاهد قناة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على اليوتيوب لمزيد من الشرح من هنا
رابط مدونة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات في أي وقت حــــتى لو تم حذفها من هنا
شاهد صفحة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على الفيس بوك لمزيد من الشرح من هنا
تعرف على ترتيب مواضيع منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات (حتى لا تختلط عليك الامور) من هنا

ملاحظة هامة: كل عمليات تنزيل، رفع، وتعديل المواضيع الجاهزة تتم بطريقة آلية، ونعتذر عن اي موضوع مخالف او مخل بالحياء مرفوع بالمدونات الجاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات، ولكم ان تقوموا بحذف هذه المواضيع والمشاركات والطريقة بسيطة وسهلة. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــسلامـ.

No comments:

Post a Comment

المشاركات الشائعة