Search This Blog

مشاركة مميزة

[Ornithology • 2017] Myzomela irianawidodoae • A Colourful New Species of Myzomela Honeyeater from Rote Island in eastern Indonesia ---ScRaBBlE

Myzomela irianawidodoae Prawiradilaga, Baveja, Suparno, Ashari, Ng, Gwee, Verbelen & Rheindt, 2017  photo:   Philippe Verbelen  e-journ...

Translate

Wednesday, March 20, 2019

Leren,altijd ---ScRaBBlE


Wie een open en nieuwgierig brein heeft, zal in elke situatie ontdekkingen doen en er van leren. De zomergast van gisteren, Eberhard van der Laan, is zo'n mens. Hij heeft duidelijk een open geest, ook in zijn weinig benijdbare palliatieve fase. Een man die geniet van wat het leven geeft, jonge kinderen, een baan waar hij van houdt, het is om van vol te schieten, de gedachte dat dat zo eindig is en welk verdriet dat zal teweegbrengen. Dat emotionele was te zien, bij hem,  bij de uitstekende presentatrice en waarschijnlijk bij alle kijkers. Dat mag, dat moet, maar vooral vierde hij het leven dat er was en nog is en dat is ook prachtig. Hij praatte niet makkelijk over dood, zei hij, maar je kunt ook tonen wat er met een mens in die situatie gebeurt, en dat deed hij.
Hij gaat er met gestrekt been in, de rest die hem toegeworpen wordt.
Het raakte mij ook en doet mij denken aan her feit dat ik ook zo'n fase doormaakte. Nu ben ik chronisch palliatief en dertien jaar verder. Een onwaarschijnlijk scenario maar toch voltrekt het zich. Ik heb ook veel over sterven en de dood nagedacht en ze een plaats in mijn resterende leven gegeven. Dat is ook een leerproces. De dood zelf jaagt me geen angst aan, het sterven kan naar uitpakken, maar ook dat kunnen lichaam en geest wel aan. Het hoeft maar één keer en het is een gegeven feit.
Verder heb ik geleerd om geen of lage verwachtingen te hebben en bijna alles te accepteren wat ik tegenkom. Het meeste is mooi en fijn als je er op een bepaalde manier naar kijkt. Ik ben benieuwd hoe mijn levensboek nog verder strekt. Bladzijden, hoofdstukken?
---------------------------------------------------------------
روابط التحميل والمشاهدة، الروابط المباشرة للتحميل
او
شاهد هذا الفيديو القصير لطريقة التحميل البسيطة


كيف تحصل على مدونة جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات من هنا
شاهد قناة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على اليوتيوب لمزيد من الشرح من هنا
رابط مدونة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات في أي وقت حــــتى لو تم حذفها من هنا
شاهد صفحة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على الفيس بوك لمزيد من الشرح من هنا
تعرف على ترتيب مواضيع منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات (حتى لا تختلط عليك الامور) من هنا

ملاحظة هامة: كل عمليات تنزيل، رفع، وتعديل المواضيع الجاهزة تتم بطريقة آلية، ونعتذر عن اي موضوع مخالف او مخل بالحياء مرفوع بالمدونات الجاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات، ولكم ان تقوموا بحذف هذه المواضيع والمشاركات والطريقة بسيطة وسهلة. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــسلامـ.

No comments:

Post a Comment

المشاركات الشائعة