Search This Blog

مشاركة مميزة

[Ornithology • 2017] Myzomela irianawidodoae • A Colourful New Species of Myzomela Honeyeater from Rote Island in eastern Indonesia ---ScRaBBlE

Myzomela irianawidodoae Prawiradilaga, Baveja, Suparno, Ashari, Ng, Gwee, Verbelen & Rheindt, 2017  photo:   Philippe Verbelen  e-journ...

Translate

Wednesday, March 20, 2019

Disclaimer ---ScRaBBlE

Mijn keuzes op het gebied van eten en medicatie zijn natuurlijk geen advies aan anderen. Ieder mens is anders en reageert op zijn eigen unieke manier op allerlei zaken.
Het is de bedoeling om te laten zien hoe ik tot die keuzes kom en of ze me bevallen.
Mijn vertrouwen in medici en de farmaceutische industrie, is nogal dubbel. Veel mensen in de gezondheidsbizznizz zijn geschoold op een wijze die vooral technisch is. Die kwaal, o, dat medicijn, dat protocol, klaar. Er wordt dan niet naar de mens erachter gekeken, laat staan naar zijn/haar levenswijze en/of eigen insteek en mogelijkheden.
Ik heb vele medische missers meegemaakt, onzinnige adviezen, tekort aan inlevingsvermogen, en totaal gebrek aan communicatie. Dat ik mijn leven lang  interesse heb in deze zaken, veel gelezen heb, mijn eigen lijf goed ken en niet bang ben mijn eigen weg te gaan en een flink stuk kennis vanuit mijn ( onvoltooide) biologiestudie helpen me om mijn eigen keuzes te maken en de info van artsen niet klakkeloos aan te nemen. Mijn vorige huisarts, een lieverd, zei lachend dat tegenwoordig vitamines overal goed voor waren, volgens de alternatieven. Tja.... Natuurlijk hebben we artsen nodig en sommige ingrepen en/of medicatie zijn absoluut nodig en levensreddend, maar dat is maar een deel van het hele verhaal. Wat een mens zelf kan doen, het een beroep kunnen doen op het eigengenezend vermogen van her lichaam, je levenswijze, de persoonlijke toets, daar wordt vaak geen rekening mee gehouden. Op mutsenzender TLC was onlangs een serie reportages,
Foodhospital geheten en via YouTube nog te zien, die er wel van uitgingen. Diverse deskundigen en artsen probeert diverse veelvoorkomende zaken met vooral voedingadviezen te verbeteren en dat lukt meestal prima. Dat is de manier waarop ik er ook insta. Min of meer holistisch. En ik heb er ook vaak succes mee. Maar dat kun je niet klakkeloos doen. Een klein aziatisch vrouwtje met een zittend leven, kun je niet één op één vergelijken met een sumoworstelaar, een atleet, een bouwvakker. Dat gebeurt in de reguliere medische wereld vaak wel. Eén medicatie, één dosering en verder geen of nauwelijks levensadviezen, dat is voor mij heel onlogisch.
Je goed inlezen en achtergrondkennis, naast zelfkennis en -observatie is een must. Als dat niet aanwezig is, kun je een goede alternatieve arts zoeken, maar blijf in elk geval kritisch bij he behandelende artsen, neem ook je eigen verantwoordelijkheid, verzamel kennis en gebruik je gezond verstand in plaats van domweg aannemen dat artsen altijd gelijk hebben in hun behandelplan.
Mijn blog kan je op ideeën brengen, laten nadenken en ik geef tips die mij geholpen hebben, maar dat is niet voor iedereen net zo.
Ik zal voortaan een disclaimer bij dit soort berichten plaatsen.
---------------------------------------------------------------
روابط التحميل والمشاهدة، الروابط المباشرة للتحميل
او
شاهد هذا الفيديو القصير لطريقة التحميل البسيطة


كيف تحصل على مدونة جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات من هنا
شاهد قناة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على اليوتيوب لمزيد من الشرح من هنا
رابط مدونة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات في أي وقت حــــتى لو تم حذفها من هنا
شاهد صفحة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على الفيس بوك لمزيد من الشرح من هنا
تعرف على ترتيب مواضيع منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات (حتى لا تختلط عليك الامور) من هنا

ملاحظة هامة: كل عمليات تنزيل، رفع، وتعديل المواضيع الجاهزة تتم بطريقة آلية، ونعتذر عن اي موضوع مخالف او مخل بالحياء مرفوع بالمدونات الجاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات، ولكم ان تقوموا بحذف هذه المواضيع والمشاركات والطريقة بسيطة وسهلة. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــسلامـ.

No comments:

Post a Comment

المشاركات الشائعة