Search This Blog

مشاركة مميزة

[Ornithology • 2017] Myzomela irianawidodoae • A Colourful New Species of Myzomela Honeyeater from Rote Island in eastern Indonesia ---ScRaBBlE

Myzomela irianawidodoae Prawiradilaga, Baveja, Suparno, Ashari, Ng, Gwee, Verbelen & Rheindt, 2017  photo:   Philippe Verbelen  e-journ...

Translate

Wednesday, March 20, 2019

Doorbraak ---ScRaBBlE

Ooit had ik een roerig en zeer aktief liefdesleven. Naast wat zeer zeer korte relatietjes heeft dat ook een paar langere gekend, dus  heb ik een aantal exen. Ik heb nooit een hekel aan die mannen kunnen hebben, want ooit deelde je wat fijns. De meesten vinden het leuk om me te zien, zonder dat het tot iets verders leiden moet en zo denk ik er ook over. De vlam is weg, maar herinneringen blijven.
Eén grote uitzondering is J, de man waarbij ik ooit dacht de liefde van mijn leven te hebben gevonden, maar wat strandde in machtsspelletjes en narigheden. Voor hem was mijn gevoel heel diep, de pijn ook.
Het is nu meer dan veertig jaar geleden, maar we raakten elkaar intens. Hij heeft meedere relaties na mij gehad, maar is ook al lang alleen. We hadden een periode, nu zo 25 jaar terug, dat we weer vriendschappelijk contact hadden, maar ook dat eindigde toen hij weer over mijn grenzen ging. Hij werd heel kwaad toen ik hem heel beheerst de toegang ontzegde. Weer was ik diegene die zich niet omver liet kegelen. Hij was zo verontwaardigd dat hij lang raar reageerde als hij mij ergens in de smiezen kreeg. Sloeg plots af, liet kar met boodschappen midden in de super staan en nam de benen, bij de bieb idem. Heel heftig en een beetje dramatisch. Ik kan iemand dan gewoon groeten en zelfs een terloops praatje maken, hij niet.
Nu is zijn huisje, niet erg ver bij mij vandaan, door een veranderde verkeerssituatie opeens aan een fietsroute in de stad komen te liggen en moet ik er regelmatig langs. Voor mij geen probleem, hoor, maar ik was toch voorbereid op een confrontatie ooit. Dat heftige vreemde reageren van hem op mijn verschijning was ik ook een beetje zat, ik bijt niet, toch?
Een week terug was het zover. Hij zat op de stoep voor zijn huis in het zonnetje, zag ik al van ver. Ik naderde en stopte, zag aan zijn gezicht een soort verbijstering en ik groette hem vriendelijk  en vroeg hoe hij het maakte. Goed, zei hij verbaasd. En toen erachteraan: en nu doorhobbelen, doorhobbelen. Ik lachte en reed door. Hij had wat gezegd en was niet zijn huis ingestormd. Een streep aan de balk.
Gisteren reed ik even over de Juttersmarkt en besloot nog even vuilniszakken bij de
DEKA te halen en daar stond meneer. Ik keek hem even aan en reed rustig naar binnen. Even later zag ik dat hij daar ook rondliep. Hèhè, hij kan mij voorzichtig weer verdragen te zien.
Mag ook wel na al die jaren, het leven is nog te kort om met zulke fratsen bezig te blijven.
---------------------------------------------------------------
روابط التحميل والمشاهدة، الروابط المباشرة للتحميل
او
شاهد هذا الفيديو القصير لطريقة التحميل البسيطة


كيف تحصل على مدونة جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات من هنا
شاهد قناة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على اليوتيوب لمزيد من الشرح من هنا
رابط مدونة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات في أي وقت حــــتى لو تم حذفها من هنا
شاهد صفحة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على الفيس بوك لمزيد من الشرح من هنا
تعرف على ترتيب مواضيع منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات (حتى لا تختلط عليك الامور) من هنا

ملاحظة هامة: كل عمليات تنزيل، رفع، وتعديل المواضيع الجاهزة تتم بطريقة آلية، ونعتذر عن اي موضوع مخالف او مخل بالحياء مرفوع بالمدونات الجاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات، ولكم ان تقوموا بحذف هذه المواضيع والمشاركات والطريقة بسيطة وسهلة. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــسلامـ.

No comments:

Post a Comment

المشاركات الشائعة