Search This Blog

مشاركة مميزة

[Ornithology • 2017] Myzomela irianawidodoae • A Colourful New Species of Myzomela Honeyeater from Rote Island in eastern Indonesia ---ScRaBBlE

Myzomela irianawidodoae Prawiradilaga, Baveja, Suparno, Ashari, Ng, Gwee, Verbelen & Rheindt, 2017  photo:   Philippe Verbelen  e-journ...

Translate

Wednesday, March 20, 2019

Bio ---ScRaBBlE

Veel mensen geloven niet echt in de betere kwaliteit van bioprodukten en dan is vooral de prijs een groot struikelblok. Ik ben al heel lang om, de smaak is zo veel anders, de puurheid straalt eraf. Voor sommige mensen wennen, ze weten niet meer dat puur natuur zo smaakt en vinden het niet lekker. Dat is een kwestie van omschakelen en beseffen dat je smaak volkomen verpest is door alle fabriekssmaakjes. De pakjes van Knorr en Maggi zijn voor mij niet te pruimen; sterke synthetische smaak en ik proef het meteen.
Puur is anders, maar dat is niet slechter of vies, het is zoals het hoort. Smaak past zich aan, dus als je een paar weken bio eet, wil je niet anders meer.
De prijs, tja, das een punt. Maar als ik zie wat "gewone" winkelaars in hun kar stoppen, is heel veel onnodig, duur en kunstmatig. Als je die produkten weglaat is het totale uitgave patroon niet meer zo heftig bij bio. Bovendien raak je van goede spullen meer verzadigd, zowel in de geest -van alles zelf maken gaat een grote blijheid uit- als echt lichamelijk. De vitamines en mineralen zijn deels verdwenen uit conventioneel verbouwde produkten, vergeleken met bio. De eiwitten worden beter opgenomen en de koolhydraten in volkoren worden langzamer in het bloedsuiker vertaald. Het vlees en de zuivel zijn ook heel smaakvoller en je kunt met minder toe.
Dan wordt het een ander verhaal.
Je eet duurdere voeding, maar minder en je voelt je er beter bij. Bovendien kan niemand me wijsmaken dat allerlei toevoegingen uit de fabrieken hetgene zijn dat je lichaam nodig heeft. Het zal je lijf onnodig belasten en dat is nooit goed.
Gisteren bezocht ik slagerij Konijn (nee hij verkoopt geen langoren), die LIVARvarkensvlees, Limousinrundvlees en boerenkip verkoopt. Het is niet 100% biologisch, maar zit er niet ver vandaan. En lekker!!!!! Dat wordt dus voortaan mijn leverancier. Een fijne zaak, met een slager die hart voor zijn vak heeft en overschakelde omdat de kwaliteit van dit veel betere vlees hem zo bevalt.
Nee, veel vlees eet ik niet, maar wat ik eet moet goed zijn, heel goed.
Doordat de voormalige Tuinen en diverse supermarkten steeds meer bio verkopen, kan ik ook zonder ODIN-leverantie aan Den Helder, mij goed redden en af en toe een bestelling van ontbrekende zaken via Internet, maakt het plaatje compleet. Nu eet ik heus wel eens niet-bio-produkten, maar dat is incidenteel, ik prefereer bio, veruit! En gezien mijn steeds maar niet uitkomende slechte prognose, doe ik het niet slecht, toch?
---------------------------------------------------------------
روابط التحميل والمشاهدة، الروابط المباشرة للتحميل
او
شاهد هذا الفيديو القصير لطريقة التحميل البسيطة


كيف تحصل على مدونة جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات من هنا
شاهد قناة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على اليوتيوب لمزيد من الشرح من هنا
رابط مدونة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات في أي وقت حــــتى لو تم حذفها من هنا
شاهد صفحة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على الفيس بوك لمزيد من الشرح من هنا
تعرف على ترتيب مواضيع منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات (حتى لا تختلط عليك الامور) من هنا

ملاحظة هامة: كل عمليات تنزيل، رفع، وتعديل المواضيع الجاهزة تتم بطريقة آلية، ونعتذر عن اي موضوع مخالف او مخل بالحياء مرفوع بالمدونات الجاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات، ولكم ان تقوموا بحذف هذه المواضيع والمشاركات والطريقة بسيطة وسهلة. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــسلامـ.

No comments:

Post a Comment

المشاركات الشائعة