Search This Blog

مشاركة مميزة

[Ornithology • 2017] Myzomela irianawidodoae • A Colourful New Species of Myzomela Honeyeater from Rote Island in eastern Indonesia ---ScRaBBlE

Myzomela irianawidodoae Prawiradilaga, Baveja, Suparno, Ashari, Ng, Gwee, Verbelen & Rheindt, 2017  photo:   Philippe Verbelen  e-journ...

Translate

Wednesday, March 20, 2019

En toen..... ---ScRaBBlE

Ja hoe vul ik dat in, die groenheid. Natuurlijk is een nieuw groen uiterlijk van mijn blog leuk, maar dat is uiterlijk.
Nee het gaat dus om uitdragen en leven. Nou doe ik al veel dingen best groen; ik gebruik weinig of geen foute schoonmaakmiddelen en voeding bv, want ook door allergie maak ik veel zelf, eet voor 80 -90% eco/bio, want groententas en ben vooral in biovakken in de super te vinden of bestel ok-stuff via internet.  Kleding is grotendeels 2e hands, dus belast het milieu niet extra. Bij veel zaken telt het groene aspect zwaar mee bij aanschaf, al is de portemonnee hier de remmende factor. Ik scheidt vrij fanatiek mijn afval, gebruik spaarlampen en kleine wasprogramma's, koop groen gas en energie in, tja dat zit wel snor, geloof ik. Zelfs mijn Triodosbank is de groenste. Het wordt vooral nog meer voorleven en uitleggen wat en waarom ik kies en wat de gevolgen voor de wereld zijn bij een overmacht aan klimaarveranderingontkenners, zoals de Trumpen van deze wereld. Het is geloof in het kiezen voor een betere wereld vanuit je portemonnee en behoeftepatroon en dat uitdragen (niet evangeliseren en vervelend preken). Met een bepaalde blijmoedigheid geloven dat je veel problemen wel kunt oplossen, ook vanuit jouw veilige huis.
Ik kan, ook wegens mijn eigen lage energie, niet altijd voor de meest groene oplossing kiezen, maar geloof erin dat ook kleine beetjes helpen. Wist dat al lang, natuurlijk, maar werd er, te midden van racisme, oorlog en aanslagen door een radiomeneer weer eens met de neus op de zaken gedrukt en besloot eigenlijk stante pede dat dat een leitmotiv voor de komende tijd gaat zijn. Humaan leven is groen leven.

---------------------------------------------------------------
روابط التحميل والمشاهدة، الروابط المباشرة للتحميل
او
شاهد هذا الفيديو القصير لطريقة التحميل البسيطة


كيف تحصل على مدونة جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات من هنا
شاهد قناة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على اليوتيوب لمزيد من الشرح من هنا
رابط مدونة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات في أي وقت حــــتى لو تم حذفها من هنا
شاهد صفحة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على الفيس بوك لمزيد من الشرح من هنا
تعرف على ترتيب مواضيع منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات (حتى لا تختلط عليك الامور) من هنا

ملاحظة هامة: كل عمليات تنزيل، رفع، وتعديل المواضيع الجاهزة تتم بطريقة آلية، ونعتذر عن اي موضوع مخالف او مخل بالحياء مرفوع بالمدونات الجاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات، ولكم ان تقوموا بحذف هذه المواضيع والمشاركات والطريقة بسيطة وسهلة. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــسلامـ.

No comments:

Post a Comment

المشاركات الشائعة