Search This Blog

مشاركة مميزة

[Ornithology • 2017] Myzomela irianawidodoae • A Colourful New Species of Myzomela Honeyeater from Rote Island in eastern Indonesia ---ScRaBBlE

Myzomela irianawidodoae Prawiradilaga, Baveja, Suparno, Ashari, Ng, Gwee, Verbelen & Rheindt, 2017  photo:   Philippe Verbelen  e-journ...

Translate

Wednesday, March 20, 2019

Gekwezel ---ScRaBBlE


De laatste tijd jubel ik nogal uitbundig in mijn blogs. Absoluut recht uit mijn hart, want het leven is een feest van wondertjes. Toch kan ik me voorstellen dat lezers een beetje wee worden van deze
Uitbundigheid. En nee, ik ben niet manisch, het is een diep voelen van blijheid.
Het is zoals ik het beleef.
Maar om steeds in herhaling te vallen is inderdaad saai om te lezen, niet om te leven.
Misschien moet ik andere dingen beschrijven, kleine waarnemingen, kleine voorvallen dat soort zaken.

Het is een idee dat ik hier start.

Er wordt aangebeld. Op mijn eigen trage wijze sta ik op van de bank, waar ik naar een docu keek over Mick Ronson, de gitarist die David Bowie tot grote hoogten wist te brengen. Ik hobbel naar de kamerdeur en zie dat er een klein jochie door het raam naar binnen kijkt. Hij heeft de handjes om zijn gezicht gevouwen, om de weerspiegeling te verminderen, maar toch ziet hij me niet. Hij kijkt naar de verkeerde hoek van de kamer. Opeens flitsen zijn pupillen naar mijn kant en ziet hij mij. Hij is stomverbaasd, zwaait en loopt rustig weg.
Ik voel dat mijn reaktie van open gaan doen overbodig zal zijn. Ik realiseer me dat hij belletjetrek deed, maar zo benieuwd was naar het resultaat van zijn aktie, dat hij vergat dat deel twee van het spel, hard weglopen vereist.
Ik schoot in de lach en ging verder met kijken naar het te jong geëindigde leven van een man die nooit de lof kreg die hij verdiende, en zelfs financiële steun van collega's nodig had tijdens zijn ziekbed. Hoewel dit tragisch afliep, had ikzelf moeite om de glimlach van mijn gezicht af te halen.
---------------------------------------------------------------
روابط التحميل والمشاهدة، الروابط المباشرة للتحميل
او
شاهد هذا الفيديو القصير لطريقة التحميل البسيطة


كيف تحصل على مدونة جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات من هنا
شاهد قناة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على اليوتيوب لمزيد من الشرح من هنا
رابط مدونة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات في أي وقت حــــتى لو تم حذفها من هنا
شاهد صفحة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على الفيس بوك لمزيد من الشرح من هنا
تعرف على ترتيب مواضيع منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات (حتى لا تختلط عليك الامور) من هنا

ملاحظة هامة: كل عمليات تنزيل، رفع، وتعديل المواضيع الجاهزة تتم بطريقة آلية، ونعتذر عن اي موضوع مخالف او مخل بالحياء مرفوع بالمدونات الجاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات، ولكم ان تقوموا بحذف هذه المواضيع والمشاركات والطريقة بسيطة وسهلة. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــسلامـ.

No comments:

Post a Comment

المشاركات الشائعة