Search This Blog

مشاركة مميزة

[Ornithology • 2017] Myzomela irianawidodoae • A Colourful New Species of Myzomela Honeyeater from Rote Island in eastern Indonesia ---ScRaBBlE

Myzomela irianawidodoae Prawiradilaga, Baveja, Suparno, Ashari, Ng, Gwee, Verbelen & Rheindt, 2017  photo:   Philippe Verbelen  e-journ...

Translate

Wednesday, March 20, 2019

Hersteltrainingen ---ScRaBBlE

Het was een prachtig sportweekend op tv. De wielrenners die twee dagen de keien bekkommen en soms op hun kont gingen, wat mij altijd kippenvel geeft, omdat ik ook vaak de straat van dichtbij heb gezien. Ik ben me heel goed bewust hoe dat voelt. Vooral de dag erna.
En dan de schaatsers, wat werd hen aangedaan met zo’n krap schema, hoe kan een mens zoveel geven en dan op dezelfde dag, soms maar minder dan twee uur later, nog eens een grote rit op topsnelheid  doen. Het was mooi en sensationeel en ik kan jalours zijn op het snelle herstel.

 Na mijn tweede borstamputatie, probeerde ik mijn herstel te bevorderen door een traject te volgen dat Herstel en Balans heet. Tijdens de intake benadrukte ik mijn ME klachtenen werd er vol begrip op gereageerd. Het programma behelste twee maal per week een sessie in een sportschool, met praten over van alles daarna.
Ik begon vol goede moed, want had afspraken gemaakt over mijn grenzen.
Toch voelde ik al snel wat irritatie bij de organiserende dames, omdat ik bij het sportschooldeel nog al eens afhaakte als ik voelde dat het te zwaar werd.  Voor mij was het in eerste instantie een goede manier om mijn lijf wat aktiever te krijgen en vooral de spieren in armen en rug weer wat op peil te krijgen. Maar al snel had ik de tijd tussen de trainingsdagen totaal nodig om te herstellen.
De dames gingen op een gegeven moment op wintersport en hadden vervangende dames aangetrokken die een paar maal moesten vervangen.
Er was een les in pilates bij, leek redelijk te doen.
Achteraf veel te intensief voor mijn spieren, dus ik crashte na afloop volledig en herstelde niet.
Ik belde de volgende sessie af en kreeg een en al onbegrip over me heen. Ik zou juist een hersteltraining moeten doen....Ook de daarop volgende sessie zegde ik af, maar liet me door veel verbale argumenten overhalen om toch te gaan. De busrit heen was me eigenlijk al teveel en bijna in tranen kwam ik aan en vertelde hoe beroerd ik me voelde. Weer viel de term hersteltraining en toen ik dat weigerde kwam er een partij emotionele chantage overheen. Vooral dat ik het groepsproces saboteerde werd me meermaals voor de voeten gegooid. Ik verliet de groep, voorgoed met een vieze smaak in de mond en drie maanden  volledige rust nodig om weer enigszins te herstellen. Ze lieten niets meer van zich horen en ik was zwaar teleurgesteld.
Het woord hersteltraining geeft me nog steeds kippenvel.
En ik weet dat ik naar mijn lijf moet luisteren en niet naar zogenaamde deskundigen.
---------------------------------------------------------------
روابط التحميل والمشاهدة، الروابط المباشرة للتحميل
او
شاهد هذا الفيديو القصير لطريقة التحميل البسيطة


كيف تحصل على مدونة جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات من هنا
شاهد قناة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على اليوتيوب لمزيد من الشرح من هنا
رابط مدونة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات في أي وقت حــــتى لو تم حذفها من هنا
شاهد صفحة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على الفيس بوك لمزيد من الشرح من هنا
تعرف على ترتيب مواضيع منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات (حتى لا تختلط عليك الامور) من هنا

ملاحظة هامة: كل عمليات تنزيل، رفع، وتعديل المواضيع الجاهزة تتم بطريقة آلية، ونعتذر عن اي موضوع مخالف او مخل بالحياء مرفوع بالمدونات الجاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات، ولكم ان تقوموا بحذف هذه المواضيع والمشاركات والطريقة بسيطة وسهلة. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــسلامـ.

No comments:

Post a Comment

المشاركات الشائعة