Search This Blog

مشاركة مميزة

[Ornithology • 2017] Myzomela irianawidodoae • A Colourful New Species of Myzomela Honeyeater from Rote Island in eastern Indonesia ---ScRaBBlE

Myzomela irianawidodoae Prawiradilaga, Baveja, Suparno, Ashari, Ng, Gwee, Verbelen & Rheindt, 2017  photo:   Philippe Verbelen  e-journ...

Translate

Wednesday, March 20, 2019

Het hele verhaal. ---ScRaBBlE

Oke, jullie vragen en ik draai.
Ik heb altijd al moeite gehad met dingen weggooien, ws genetisch geprogrammeerd, want mijn moeder, die uit een Amsterdamse armoede jeugd kwam, had het ook.
Toen ik afhankelijk werd van de Sociale Dienst, werd dat nog erger. Ik lag geregeld met ze in de clinch en dan moest je elke snipper bewijs voor handen hebben. Mijn moeder werd ziek en ik moest met een toen al gammel lijf een periode zonder uitkering overleven, omdat in die spannende tijd een inkomstenbriefje niet bij mij was aangekomen en ik daar niet meteen erg in had. Aan herinneringen deed men niet, dus zonder pardon de uitkering uitgeknikkerd en alles opnieuw aanvragen. Mijn buffertje en voorraadkast hebben me toen gered, maar het was een rottig half jaar. Inmiddels deed ik ook de administratie van mijn moeder, die neerkwam op vijf grote kartonnen dozen, volstrekt ongeorganiseerde papiertroep. Mijn moeder werd tijdelijk opgenomen in een verpleeghuis, maar kwam daar niet meer uit. Haar flat moest opgezegd en meer rompslomp kwam op mij neer.
Toen ze overleed, was ik door alle perikelen die ik reeds met de Sociale Dienst had meegemaakt, panisch dat met de afwikkeling van haar nalatenschap weer dingen fout zouden gaan, de zaak in handen gegeven van de Sociale Raadsman, die ons ook nog eens goed kende. Keurig leverde ik alle papieren aan en moest geld toeleggen ipv dat ik nog iets mocht behouden, omdat de man de zaken niet goed had ingevuld. Hij weigerde zijn fout te erkennen, en ik werd in bezwaar afgewezen.
Enfin, advocaat genomen en naar de rechter. Ook daar moet je alles in drievoud inleveren, dus de papierberg groeide. Na anderhalf jaar werd ik in het gelijk gesteld, maar had een forse
deuk in mijn vertrouwen in de overheid opgelopen die niet  snel uit te butsen was.
Een korte periode daarna wilde ik een hypotheek op mijn huis nemen omdat het dak verrot was, weer een strijd met de Sociale Dienst en een map vol papier. Ik kreeg het voor elkaar, maar bloed zweet en tranen. Daarna werd ik ziek en kreeg te horen dat ik ongeneeslijk was. Naar de notaris gaan was de volgende stap, en ondertussen kwam er een aardige ordner met medische pampieren bij.
Bijna tien jaar terug kreeg ik ook nog brand en je wilt niet weten wat een papieren stapels dat weer oplevert. Tot 4 jaar terug, was de Sociale Dienst nog steeds dreigend aanwezig en durfde ik bijna geen mogelijk bewijsstuk meer weg te doen. Mijn administeatie was vrijwel in tact, maar oei lekker ondeskundig tijdelijk oogeslagen, dus een puinzooi.
Pas nu ik mijn AOW heb, en mijn banden met de Sociale Dienst uutsluitend uit een oude krediethypotheek op mijn huis bestaan, durf ik weg te gooien.
Geen kasten vol, wel een paar planken vol. Eindelijk heb ik mijn mentale blokkade in deze hebben weten te overwinnen en ben ik rustig bezig, hiermee, de naarste rijstebrijberg. Ja er zijn ook nog planken vol tijdschriften, memorabilia, fotoboeken etc, maar stap voor stap.
Gisteren weer een bres geslagen mer oa, papieren moeder, oude gebruiksaanwijzingen etc.
Ten strijde, steengeit!
---------------------------------------------------------------
روابط التحميل والمشاهدة، الروابط المباشرة للتحميل
او
شاهد هذا الفيديو القصير لطريقة التحميل البسيطة


كيف تحصل على مدونة جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات من هنا
شاهد قناة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على اليوتيوب لمزيد من الشرح من هنا
رابط مدونة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات في أي وقت حــــتى لو تم حذفها من هنا
شاهد صفحة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على الفيس بوك لمزيد من الشرح من هنا
تعرف على ترتيب مواضيع منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات (حتى لا تختلط عليك الامور) من هنا

ملاحظة هامة: كل عمليات تنزيل، رفع، وتعديل المواضيع الجاهزة تتم بطريقة آلية، ونعتذر عن اي موضوع مخالف او مخل بالحياء مرفوع بالمدونات الجاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات، ولكم ان تقوموا بحذف هذه المواضيع والمشاركات والطريقة بسيطة وسهلة. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــسلامـ.

No comments:

Post a Comment

المشاركات الشائعة