Search This Blog

مشاركة مميزة

[Ornithology • 2017] Myzomela irianawidodoae • A Colourful New Species of Myzomela Honeyeater from Rote Island in eastern Indonesia ---ScRaBBlE

Myzomela irianawidodoae Prawiradilaga, Baveja, Suparno, Ashari, Ng, Gwee, Verbelen & Rheindt, 2017  photo:   Philippe Verbelen  e-journ...

Translate

Wednesday, March 20, 2019

Hulp vragen ---ScRaBBlE

Yep dat is moeilijk. Al heb ik geleerd dat doormodderen vaak de zaken erger maakt. Maar als single steenbok ben ik behoorlijk gesteld op zelfredzaamheid. Tot zover mogelijk.
Het punt waarop je moet toegeven dat het nodig is een helpende hand in te roepen, is vaak lastig en meestal wacht ik vrij lang. Dat heeft weinig met schaamte te maken maar wel met aarzeling een ander lastig te vallen of onafhankelijkheid te verliezen.
Maar het leven is niet altijd maakbaar, laat staan dat je er volledige controle over hebt.
Mijn motorische zwakbegaafdheid, mijn evenwichtsproblemen, de ME, de polio, de kanker doorkruisen vaak mijn wil tot zelf doen ( het eerste zinnetje dat ik ooit produceerde was: salluf toen).
Ik zocht hulp toen ik ptss klachten had en ging in therapie. Ik vroeg huishoudelijke hulp aan toen ik het thuis niet meer redde en later een scootmobiel en een traplift en ik ben blij dat deze hulp en middelen mijn wereld weer groter maakten.
Buren zal ik ook niet vaak aanspreken met hulpvragen. Nu zijn ze hier ook niet erg empatisch en bieden zelf zelden wat aan. Maar indien echt nodig, dan vraag en krijg ik hulp.
Aangezien er strenge vorst om de hoek staat te wachten, wilde ik de buitenkraan afsluiten. Mijn waterleidingen dateren van ws de jaren vijftig, dus antiek en niet zo stevig meer. En hoewel ik enkele weken terug ook al deze maatregel trof, wilde er geen beweging in het afsluitkraantje komen. Met grof geweld, tangen, durfde ik niet aan de slag om een spuiter en afgebroken kraan te voorkomen, Dat was het punt om timmerbuum in zijn kraag te vatten en ja hoor, met een voorzichte tangaktie kreeg hij het ding los en kon ik dat deel van de leidingen afsluiten en aftappen. Gered! Dank,  buum!
Hulp, toch.
---------------------------------------------------------------
روابط التحميل والمشاهدة، الروابط المباشرة للتحميل
او
شاهد هذا الفيديو القصير لطريقة التحميل البسيطة


كيف تحصل على مدونة جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات من هنا
شاهد قناة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على اليوتيوب لمزيد من الشرح من هنا
رابط مدونة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات في أي وقت حــــتى لو تم حذفها من هنا
شاهد صفحة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على الفيس بوك لمزيد من الشرح من هنا
تعرف على ترتيب مواضيع منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات (حتى لا تختلط عليك الامور) من هنا

ملاحظة هامة: كل عمليات تنزيل، رفع، وتعديل المواضيع الجاهزة تتم بطريقة آلية، ونعتذر عن اي موضوع مخالف او مخل بالحياء مرفوع بالمدونات الجاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات، ولكم ان تقوموا بحذف هذه المواضيع والمشاركات والطريقة بسيطة وسهلة. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــسلامـ.

No comments:

Post a Comment

المشاركات الشائعة