Search This Blog

مشاركة مميزة

[Ornithology • 2017] Myzomela irianawidodoae • A Colourful New Species of Myzomela Honeyeater from Rote Island in eastern Indonesia ---ScRaBBlE

Myzomela irianawidodoae Prawiradilaga, Baveja, Suparno, Ashari, Ng, Gwee, Verbelen & Rheindt, 2017  photo:   Philippe Verbelen  e-journ...

Translate

Wednesday, March 20, 2019

Wat ik deed ---ScRaBBlE

Mijn zelftherapie was dus succesvol en dat zoemt nog lekker na. Wat deed ik dan precies?
Ik hield schrijfmarathons ,met bv een beeld in gedachten en daarop verder te associëren, en, wat heel goed werkte ; mijn emoties te benoemen. Dus ik ben  boos omdat, ik ben verdrietig omdat en dat leverde heel veel op.
Ik heb korte flardjes geschreven en lange enden en het een wekte het ander op. Als ik de behoefte had gevoeld (en dat kan  nog komen) zou ik een collage kunnen maken met beelden, kleuren en woorden. Omdat ik het voor mijzelf deed, niet voor toeschouwers, kon ik ongeremd mijn gedachten kwijt en dat mag ver gaan, al was dat niet echt nodig ditmaal. Het zijn vooral dingen die spontaan opborrelen en ik let dan in eerste instantie niet op fouten, stijl of wat voor regels dan ook. Zou ik er verder willen gaan, is het goed het door te lezen en kan ik schrijffouten enzo, verbeteren. Ik schreef op de pc, omdat typen met mijn artrosehandjes minder vermoeiend is dan met de pen schrijven.  Ik richtte mij rechtstreeks tot D, niet in briefvorm, maar in betogen vanuit mijn innerlijk. Ik hoefde geen gelijk te krijgen of halen niet te beschuldigen of te verexcuseren, nee, domweg woorden geven aan de vragen en de gevoelens.
Misschien lees ik het nooit meer over, het heeft gedaan wat het moest doen en dat kan genoeg zijn. Het is opgeslagen dus bij terugkomende onvrede/gedachtendwang/verdriet/boosheid kan ik het weer teruglezen en misschien een tekening of collage als extra therapeutisch middel gebruiken.
Fijn, als je door de slechtere periodes in je leven, met wat echte therapie , de hulpmiddelen weet te vinden die het echt doen bij volgende moeilijke tijden. Leven is leren, als het goed is.
---------------------------------------------------------------
روابط التحميل والمشاهدة، الروابط المباشرة للتحميل
او
شاهد هذا الفيديو القصير لطريقة التحميل البسيطة


كيف تحصل على مدونة جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات من هنا
شاهد قناة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على اليوتيوب لمزيد من الشرح من هنا
رابط مدونة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات في أي وقت حــــتى لو تم حذفها من هنا
شاهد صفحة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على الفيس بوك لمزيد من الشرح من هنا
تعرف على ترتيب مواضيع منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات (حتى لا تختلط عليك الامور) من هنا

ملاحظة هامة: كل عمليات تنزيل، رفع، وتعديل المواضيع الجاهزة تتم بطريقة آلية، ونعتذر عن اي موضوع مخالف او مخل بالحياء مرفوع بالمدونات الجاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات، ولكم ان تقوموا بحذف هذه المواضيع والمشاركات والطريقة بسيطة وسهلة. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــسلامـ.

No comments:

Post a Comment

المشاركات الشائعة