Search This Blog

مشاركة مميزة

[Ornithology • 2017] Myzomela irianawidodoae • A Colourful New Species of Myzomela Honeyeater from Rote Island in eastern Indonesia ---ScRaBBlE

Myzomela irianawidodoae Prawiradilaga, Baveja, Suparno, Ashari, Ng, Gwee, Verbelen & Rheindt, 2017  photo:   Philippe Verbelen  e-journ...

Translate

Wednesday, March 20, 2019

Late erkenning ---ScRaBBlE

De Volkskrant had vanmorgen een heel goed artikel over ME/CVS. Een arts die het zelf kreeg, in extreme mate, heeft hier mooie inzichten gedeeld.https://s.vk.nl/e98c3-a4149803/
Het is toch ongelofelijk dat artsen, keuringsinstanties en veel mensen nog steeds vooroordelen hebben ten opzichte van de patienten, dat ze aanstellers zijn, of lui, of simulanten, terwijl niemand voor zijn plezier kiest voor een zo invaliderend ziektebeeld. Alsof je jaar in en jaar uit een soort van schoolziek kunt voorwenden.
Nu ik steeds meer geloof dat deze ziekte achter me ligt, verbaas ik me erover dat ik het wel 20 jaar heb moeten meemaken en niet gek ben geworden.
Ik loop nog niet als een zus van Jochem Mijer te springen en ben zelfs nog sloom en laagaktief, maar dan met 300 % verbetering tov voorheen. Dat is een enorme winst voor mij, die het leven weer heel leuk maakt. Ik merk dat ik zelfs van zo'n blaasontsteking goed herstel en ontdek steeds meer dingen die nu wel binnen mijn bereik liggen. Maar sommige mensen in mijn omgeving snappen er nog steeds de ballen niet van, zowel hoe het me eerder verging als hoe het nu gesteld is.
Dat ik revalideer, onder eigen leiding, want ook fysiotherapeuten en revalidatieartsen missen vaak de kennis om me te kunnen helpen. Dat ik mijn aktiviteiten met babystapjes uitbreid, dat ik nog angstvallig vermijd in het rood te komen, wat vroeger een diepe inzinking kon veroorzaken. Dat ik niet zo gebrand ben op drukke sociale gebeurens, omdat die zo hoog in prikkels zijn, dat het me afschrikt, nog steeds, en liever kies voor natuur, en andere rustige momenten. Die rust en stilte zijn mijn vrienden geworden, die me begrijpen en voeden.
Alleen al het voelen van een zacht, meewerkend lijf is reden voor extase.

Hopelijk kunnen andere patienten ook verlossing vinden en in elk geval meer begrip.
---------------------------------------------------------------
روابط التحميل والمشاهدة، الروابط المباشرة للتحميل
او
شاهد هذا الفيديو القصير لطريقة التحميل البسيطة


كيف تحصل على مدونة جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات من هنا
شاهد قناة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على اليوتيوب لمزيد من الشرح من هنا
رابط مدونة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات في أي وقت حــــتى لو تم حذفها من هنا
شاهد صفحة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على الفيس بوك لمزيد من الشرح من هنا
تعرف على ترتيب مواضيع منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات (حتى لا تختلط عليك الامور) من هنا

ملاحظة هامة: كل عمليات تنزيل، رفع، وتعديل المواضيع الجاهزة تتم بطريقة آلية، ونعتذر عن اي موضوع مخالف او مخل بالحياء مرفوع بالمدونات الجاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات، ولكم ان تقوموا بحذف هذه المواضيع والمشاركات والطريقة بسيطة وسهلة. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــسلامـ.

No comments:

Post a Comment

المشاركات الشائعة