Search This Blog

مشاركة مميزة

[Ornithology • 2017] Myzomela irianawidodoae • A Colourful New Species of Myzomela Honeyeater from Rote Island in eastern Indonesia ---ScRaBBlE

Myzomela irianawidodoae Prawiradilaga, Baveja, Suparno, Ashari, Ng, Gwee, Verbelen & Rheindt, 2017  photo:   Philippe Verbelen  e-journ...

Translate

Wednesday, March 20, 2019

Meer vrijheid ---ScRaBBlE

Veel reakties naar aanleiding van het blog van gisteren. Er valt veel over te zeggen en te denken.
Daarom mijmer ik hier maar verder.
Vrijheid is een begrip dat zich bijna niet in een definitie laat vangen en waarvan de beleving heel persoonlijk is.
Ik ken iemand die altijd roept dat ze het zo druk heeft. Ze heeft geen baan, doet wat vrijwilligers werk, past geregeld een dagje op haar twee kleinkinderen, heeft diverse hobbies, zoals zingen in een koor, sporten, wandelen en gaat ook wel dagjes weg, meestal voor haar plezier. Ze heeft een tamelijk groot huis en dito tuin, maar houdt van schilderwerk, tuinieren en schoonhouden. Ze is erg perfectionistisch, heeft een man die vrijwel niets doet in huis en tuin, maar ook financieel een onbezorgd leven.
Ze gaat uit, naait, is dol op breien leest aardig wat en kookt graag. Alles komt aan bod, maar het is erg veel, zelfgekozen. Ik snap wel dat ze het als druk ervaart, maar het is eerder erg vol, uit eigen keus. Niet iets om je over te beklagen als je ook nog, zoals zij, een sterk lichaam hebt.
Deze vrouw heeft ook veel over voor haar imago, de vrouw die alles kan, perfect zijn, geslaagd zijn, nodig zijn en investeert daar heel veel in.
Maar wat moet ze veel, vooral van zichzelf.
Heb ik met haar te doen? Niet bepaald.
Ik kan niet zoveel, maar zou niet willen ruilen. Zij woont in een zelfgebouwde kooi, dan ben ik zo vrij als een vogeltje. Ik kies bewust voor wat mogelijk is, zonder mijzelf te overbelasten en al is dat minder dan ik in mijn optimisme  hoop, ik kan me er meestal wel bij neerleggen en ervaren dat ik  een grote ruimte heb gecreerd waarin mijn lichamelijke beperkingen geaccepteerd zijn. Ik hoef niet zoveel en zeker niet om een indruk op anderen te maken. Mijn apparaten zijn niet van het duurste merk, maar doen wat ik van ze verwacht, mijn kleding is voor weinig geld gescoord, maar houdt me warm en ziet er best leuk uit. Ik ga niet op reis, maar de dijk is een minuut van mijn huis.  Ik ben vrij als ik tevreden ben, en dat ben ik meestal. Zij niet.
Vrij zijn is voor mij, je beperkingen, voor zover mogelijk, goed kiezen en de grenzen die er vanzelf al zijn (gezondheid, geld bv) als deel van jezelf accepteren en daar ruimte in zoeken en vinden. Vooral blij zijn met wat er is, en beseffen dat het leven zelf al een enorm kado is.  Open zijn en open denken zijn mijn grootste vrijheid.
---------------------------------------------------------------
روابط التحميل والمشاهدة، الروابط المباشرة للتحميل
او
شاهد هذا الفيديو القصير لطريقة التحميل البسيطة


كيف تحصل على مدونة جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات من هنا
شاهد قناة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على اليوتيوب لمزيد من الشرح من هنا
رابط مدونة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات في أي وقت حــــتى لو تم حذفها من هنا
شاهد صفحة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على الفيس بوك لمزيد من الشرح من هنا
تعرف على ترتيب مواضيع منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات (حتى لا تختلط عليك الامور) من هنا

ملاحظة هامة: كل عمليات تنزيل، رفع، وتعديل المواضيع الجاهزة تتم بطريقة آلية، ونعتذر عن اي موضوع مخالف او مخل بالحياء مرفوع بالمدونات الجاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات، ولكم ان تقوموا بحذف هذه المواضيع والمشاركات والطريقة بسيطة وسهلة. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــسلامـ.

No comments:

Post a Comment

المشاركات الشائعة