Search This Blog

مشاركة مميزة

[Ornithology • 2017] Myzomela irianawidodoae • A Colourful New Species of Myzomela Honeyeater from Rote Island in eastern Indonesia ---ScRaBBlE

Myzomela irianawidodoae Prawiradilaga, Baveja, Suparno, Ashari, Ng, Gwee, Verbelen & Rheindt, 2017  photo:   Philippe Verbelen  e-journ...

Translate

Wednesday, March 20, 2019

Mick de merel zorgt voor commotie ---ScRaBBlE

Dit voorjaar werd een nest gebouwd in de klimop door merels en ja hoor er vloog ten minste 1 jong uit. Hij (kan natuurlijk ook een zij zijn, maar ik hou het op een hij) was brutaal en de katten beschouwden hem al snel als medebewoner van het erf en deden niks. Op een gegeven moment hipte Mick (zo genoemd wegens zijn flair en luidruchtigheid) zelfs de bijkeuken in om de kattenbrokjes bij de bron te halen. Ha, ha, grappig, de katten keken verbaasd en lodderig toe.
Gistermorgen hoorde ik om een uur of tien nogal wat merelkabaal van het erf, Bij inspectie, wel te horen, niet te zien, leek van afdak te komen en moeder merel kwam ook steeds kijken. Enfin ik moest weg en liet het zo, in de verwachting dat het zichzelf wel zou oplossen. Toen ik tussen de middag weer thuiskwam, was het kabaal er nog, zelfs nog luider en hoe ik ook keek, niks te zien maar des te meer te horen. Omdat ik niet meer voorladder/trap/klim aktiviteiten geschikt ben, keek ik of de buren thuis waren, maar niemand, allemaal de warmte ontvlucht waarschijnlijk, dus toen maar de dierenambulance gebeld. Het werd ook  steeds warmer en ik vreesde voor gekookte merel.
Ze kwamen snel en opgewekt gingen ze op zoek naar de bron van de herrie, maar nee hoor, niet op het dak/goot/regenpijp en Ma merel bekeek alles omngerust. Kinderen kunnen ouders wat aandoen!
Uiteindelijk werd de schreeuwlelijk gevonden; achter wat spullen op het erf gevallen en er niet meer achter/onder vandaan kunnen komen op eigen kracht. Herenigd met moeder werd er tevreden gekoerd en gefiept en kon mijn hitterust beginnen. Dank voor de onverschrokken ambulancedames!!
Waar moest ik zo dringend heen gisterochtend? Ik had een afspraak op het koelste terras van Den Helder met een medeblogster en haar man, die me al eerder bezochten en nu een midweekje Den Helder hadden geboekt. Fijn weerzien, heerlijke lokatie en nog mooie peren toe. Dank M. en H., jullie zijn heerlijke lieden.
Helaas haakte ik toch al snel af wegens de warmte (niet daar, maar in het lijf was die nog aan het spoken).
Vandaag lijkt het minder heet te worden en morgen gaan we weer normaal doen. Ik verwerk deze hitte slecht, al hou ik me koest.
---------------------------------------------------------------
روابط التحميل والمشاهدة، الروابط المباشرة للتحميل
او
شاهد هذا الفيديو القصير لطريقة التحميل البسيطة


كيف تحصل على مدونة جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات من هنا
شاهد قناة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على اليوتيوب لمزيد من الشرح من هنا
رابط مدونة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات في أي وقت حــــتى لو تم حذفها من هنا
شاهد صفحة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على الفيس بوك لمزيد من الشرح من هنا
تعرف على ترتيب مواضيع منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات (حتى لا تختلط عليك الامور) من هنا

ملاحظة هامة: كل عمليات تنزيل، رفع، وتعديل المواضيع الجاهزة تتم بطريقة آلية، ونعتذر عن اي موضوع مخالف او مخل بالحياء مرفوع بالمدونات الجاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات، ولكم ان تقوموا بحذف هذه المواضيع والمشاركات والطريقة بسيطة وسهلة. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــسلامـ.

No comments:

Post a Comment

المشاركات الشائعة