Search This Blog

مشاركة مميزة

[Ornithology • 2017] Myzomela irianawidodoae • A Colourful New Species of Myzomela Honeyeater from Rote Island in eastern Indonesia ---ScRaBBlE

Myzomela irianawidodoae Prawiradilaga, Baveja, Suparno, Ashari, Ng, Gwee, Verbelen & Rheindt, 2017  photo:   Philippe Verbelen  e-journ...

Translate

Wednesday, March 20, 2019

Nieuw ---ScRaBBlE

Het is wennen, hoor, zo'n nieuw lichaam. Ik weet niet meer wat normaal is. Een veel beter funktionerend lijf, meer energie en een andere manier van leven zijn onbekend terrein en ik verken, met verbazing en blijdschap maar ook onzeker. Gisteren wat gelezen over herstel van ME. Ok officieel heb ik nooit deze diagnose gekregen, maar alle kenmerken kloppen en ik herken me er in.
Dan lees ik dat als mensen herstellen, ze heel veel minder kunnen dan voor de ziekte, veel restverschijnselen. Omdat ik nooit een krachtpatser was, en twintig jaar verder dus ook ouder ben en diverse ziektebeelden erbij kreeg in die tijd, is het dus een aardig soepzooitje bij mij.
Lees wel dat de aanpak zacht en vriendelijk moet zijn, liggende oefeningen, nooit tot het punt van spierpijn doorgaan etcetera. Dat heb ik zelf al geconcludeerd, dus dat doe ik goed. En Opbouwen van conditie en kracht moet uiterst behoudend verlopen. Ok, ik snap het en doe dat ook. Enfin het blijft dus met zachte hand gebied herveroveren zonder de verwachting dat je heel veel, laat staan snel, veranderen kunt.
Maar ik vind het al zo veel dat mijn dagen veel langer en productiever zijn!
De psychische draai is misschien wel het lastigste. Ik heb twintig jaar mijzelf gedresseerd om met uiterst weinig benzine in de tank te leven en nu mag ik verder rijden maar zegt het hoofd stop, voordat ik me realiseer dat dat niet meer hoeft op dat moment, omdat ik niet meer op reserve rijd, maar een grotere aktieradius heb. Daar wil het hoofd nog niet aan.
De vrees voor terugval loslaten is ook zo iets. Natuurlijk weet ik dat dit een tijdelijke opleving kan zijn, al voelt het heel anders, maar ik heb besloten dat ik geen angst wil hebben, maar gewoon genieten van wat is. Een eventuele terugweg zou jammer maar niet onoverkomelijk zijn, maar het geluk van nu, kan niemand me afpakken, toch ?
Herbalansen, nieuwe wegen inslaan, trots op mijzelf zijn ja hoor, het is mijn nieuwe realiteit.
---------------------------------------------------------------
روابط التحميل والمشاهدة، الروابط المباشرة للتحميل
او
شاهد هذا الفيديو القصير لطريقة التحميل البسيطة


كيف تحصل على مدونة جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات من هنا
شاهد قناة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على اليوتيوب لمزيد من الشرح من هنا
رابط مدونة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات في أي وقت حــــتى لو تم حذفها من هنا
شاهد صفحة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على الفيس بوك لمزيد من الشرح من هنا
تعرف على ترتيب مواضيع منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات (حتى لا تختلط عليك الامور) من هنا

ملاحظة هامة: كل عمليات تنزيل، رفع، وتعديل المواضيع الجاهزة تتم بطريقة آلية، ونعتذر عن اي موضوع مخالف او مخل بالحياء مرفوع بالمدونات الجاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات، ولكم ان تقوموا بحذف هذه المواضيع والمشاركات والطريقة بسيطة وسهلة. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــسلامـ.

No comments:

Post a Comment

المشاركات الشائعة