Search This Blog

مشاركة مميزة

[Ornithology • 2017] Myzomela irianawidodoae • A Colourful New Species of Myzomela Honeyeater from Rote Island in eastern Indonesia ---ScRaBBlE

Myzomela irianawidodoae Prawiradilaga, Baveja, Suparno, Ashari, Ng, Gwee, Verbelen & Rheindt, 2017  photo:   Philippe Verbelen  e-journ...

Translate

Wednesday, March 20, 2019

Open wereld? ---ScRaBBlE

Straks de gehoorapparaten laten aanmeten, ik ben benieuwd, gaat er een hele wereld voor me open of zijn het vervelende dingen? We wachten af. Meteen maar even lekker rondrijden en een boodschapje doen.
De dag begint weer bewolkt en daar heb ik geen moeite mee, het is dan ook qua temperatuur heerlijk fris.
Gisteren weer gesnoeid in de tuin; licht en ruimte is mijn mantra dezer dagen. Heb een zak vol kleding klaar staan voor de wegbreng en zo komt langzaam het grote declutteren tot stand. Op mijn tempo, maar ik weet dat ook dat veel oplevert over de tijd.
Deze week worden zowel oud papier als plastic opgehaald en dat maakt ook weer ruim baan.
Volgende week is het uitgestelde kennismakingsgesprek met een nieuw maatje, ik ben er klaar voor.
De tactiek van aanpakken, meteen, van wat meteen kan, is een zeer prettige. Het geeft een goed gevoel en direct resultaat, wat weer stimulerend werkt als aanjager voor volgende klusjes en taakjes. Ik was een beetje erg van het uitstellen geworden en dat leeft  niet lekker. Als mijn hoofd te vol zit, is er blijkbaar weinig ruimte voor een gemotiveerde en structurele  aanpak van andere zaken.
Gek hè,  hoe een mens steeds maar weer in patronen vervalt die eigenlijk alleen maar tegen hem/haarzelf werken. Rust reinheid en regelmaat zijn niet voor niets gevleugelde woorden in opvoeding, maar ook voor volwassenen is het een prima basis om de rest van je leven prettiger in te kunnen vullen. Allerlei onrust en rommel maakt dat je vast komt te zitten en je niet tof en tevreden voelt. Stagnatie en stilstand zijn het gevolg en dan is er op een gegeven moment zoveel clutter, materieel en geestelijk, dat je niet meer weet waar te beginnen. Vriend D. was vastgeraakt in die cirkel en ik merk dat ik die neiging ook heb. Maar ik ben gelukkig nogal van zelfreflectie en herstructureren, zodat ik er niet al te diep weg zak.



---------------------------------------------------------------
روابط التحميل والمشاهدة، الروابط المباشرة للتحميل
او
شاهد هذا الفيديو القصير لطريقة التحميل البسيطة


كيف تحصل على مدونة جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات من هنا
شاهد قناة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على اليوتيوب لمزيد من الشرح من هنا
رابط مدونة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات في أي وقت حــــتى لو تم حذفها من هنا
شاهد صفحة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على الفيس بوك لمزيد من الشرح من هنا
تعرف على ترتيب مواضيع منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات (حتى لا تختلط عليك الامور) من هنا

ملاحظة هامة: كل عمليات تنزيل، رفع، وتعديل المواضيع الجاهزة تتم بطريقة آلية، ونعتذر عن اي موضوع مخالف او مخل بالحياء مرفوع بالمدونات الجاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات، ولكم ان تقوموا بحذف هذه المواضيع والمشاركات والطريقة بسيطة وسهلة. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــسلامـ.

No comments:

Post a Comment

المشاركات الشائعة