Search This Blog

مشاركة مميزة

[Ornithology • 2017] Myzomela irianawidodoae • A Colourful New Species of Myzomela Honeyeater from Rote Island in eastern Indonesia ---ScRaBBlE

Myzomela irianawidodoae Prawiradilaga, Baveja, Suparno, Ashari, Ng, Gwee, Verbelen & Rheindt, 2017  photo:   Philippe Verbelen  e-journ...

Translate

Wednesday, March 20, 2019

Ongelukkig en gelukkig ---ScRaBBlE

Vroeger werden bepaalde dingen niet echt bij de naam genoemd. Je kreeg Ka, geen kanker. Dokters vertelden mensen niet dat ze ongeneeslijk waren. Er werd over sommige dingen gewoon niet gepraat.
Ik herinner me dat na de geboorte van een buurtbaby meewarig werd gefluisterd dat het om een ongelukkig kind ging, zo erg voor de familie..... .Het bleek dan  bijvoorbeeld om een kind met Downs syndroom te gaan. Nou zijn juist die kinderen vaak de gelukkigste mensen die ik ooit zag.
Dus ik vond, toen al, de benaming ongelukkig zeer misplaatst.
Toen werd alles wat afweek van de norm, met argusogen bekeken, dat was nooit de bedoeling, een blind kind krijgen, of met een raar beentje. Toen begon ook het wegstoppen van ongelukkigen in instellingen die flink uit het zicht waren gebouwd. Wat je niet ziet, kun je ontkennen.
Pas nu begint men mensen met geestelijke of lichamelijke gebreken steeds meer bij de maatschappij te betrekken, al kan ook dat doorschieten. Sommige mensen kunnen niet goed funktioneren in deze harde maatschappij en worden dus alsnog nagewezen. Anderen worden vol geplakt met etiketjes, het jongetje met dyslektie, het ADD meisje, maar het zijn gewoon kinderen.
Inmiddels ben ook ik gehandicapt, nou ja, ik ben  gewoon wie ik ben en sommige delen van mij funktioneren niet zo goed, maar dat zijn eerder dingen die inmiddels bij me horen en waar ik zeker niet ongelukkig onder ben. Ik ben juist hartstikke gelukkig, niet ondanks, maar gewoon zoals het is.
Ik denk dat ieder mens wel iets kan opnoemen wat niet ideaal is aan zijn lijf of geest, maar ze lijden er meestal niet echt onder.  Er zijn zoveel variaties in mensen, ze maken ze meestal juist extra bijzonder, hun eigen persoonlijkheid, hun eigen menszijn.. Dus ongelukkig zijn, is geen aangeboren iets noch een kenmerk. Ongelukkig zijn is een gevoel. Ik, ben mijzelf, een happy camper.
---------------------------------------------------------------
روابط التحميل والمشاهدة، الروابط المباشرة للتحميل
او
شاهد هذا الفيديو القصير لطريقة التحميل البسيطة


كيف تحصل على مدونة جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات من هنا
شاهد قناة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على اليوتيوب لمزيد من الشرح من هنا
رابط مدونة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات في أي وقت حــــتى لو تم حذفها من هنا
شاهد صفحة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على الفيس بوك لمزيد من الشرح من هنا
تعرف على ترتيب مواضيع منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات (حتى لا تختلط عليك الامور) من هنا

ملاحظة هامة: كل عمليات تنزيل، رفع، وتعديل المواضيع الجاهزة تتم بطريقة آلية، ونعتذر عن اي موضوع مخالف او مخل بالحياء مرفوع بالمدونات الجاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات، ولكم ان تقوموا بحذف هذه المواضيع والمشاركات والطريقة بسيطة وسهلة. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــسلامـ.

No comments:

Post a Comment

المشاركات الشائعة