Search This Blog

مشاركة مميزة

[Ornithology • 2017] Myzomela irianawidodoae • A Colourful New Species of Myzomela Honeyeater from Rote Island in eastern Indonesia ---ScRaBBlE

Myzomela irianawidodoae Prawiradilaga, Baveja, Suparno, Ashari, Ng, Gwee, Verbelen & Rheindt, 2017  photo:   Philippe Verbelen  e-journ...

Translate

Wednesday, March 20, 2019

Schietgebedjes ---ScRaBBlE

Mijn huis staat ongeveer halverwege de Texelse boot en het ziekenhuis, er komen nogal eens ambulances langs, ook al omdat het tevens de verbinding is tussen een aantal belangrijke routes in De Helder. Elke keer als ik een sirene hoor, doe ik een schietgebedje voor de patient in die gillende auto. En dat terwijl ik niet gelovig ben. Toch heeft het zin, denk ik, om even stil te staan bij het kwetsbare leven van de mens en het effect  daarvan op diens geliefden.
Het leven is een ongrijpbaar fenomeen, kort of lang, alleen of omringd door velen, het is fragieler dan we ons willen realiseren.
Ik leef graag en gretig, maar angst voor de dood heb ik al lang achter me gelaten. Het is erger iemand te verliezen dan die iemand te zijn.
Ziekte, pijn, afhankelijkheid zijn moeilijker te verteren. Toen ik jong en krachtig was, had ik nooit kunnen denken dat oud worden met gebreken zo'n schrikbeeld zouden worden. Er waren verzorgingstehuizen en bejaardenwoning, bejaardenhulpen en verpleeghuizen als het echt slecht ging. De participatiemaatschappij houdt in dat dat als te duur wordt weggestreept   tot een onleefbare noodopvang, waar je in een soort megastal moet leven of kreperen.
Het baart mij, met mijn broze gezondheid, vaak zorgen. De toekomst is een aanrollende donderwolk. Al leef ik nogal in het nu, soms kijk ik op en zie die onheilspellende rolwolk.
Me overgeven aan verlies van regie en decorum en levensplezier is nog een onvoltooid proces. Soms lijkt sterven me makkelijker dan een lange aanloop daarheen. Ik doe nog een schietgebedje; overval me maar plots, dood, in plaats van tergend moeilijk leven op weg naar jou.
Maar leven probeer ik toch nog steeds met  nederige dankbaarheid.
---------------------------------------------------------------
روابط التحميل والمشاهدة، الروابط المباشرة للتحميل
او
شاهد هذا الفيديو القصير لطريقة التحميل البسيطة


كيف تحصل على مدونة جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات من هنا
شاهد قناة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على اليوتيوب لمزيد من الشرح من هنا
رابط مدونة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات في أي وقت حــــتى لو تم حذفها من هنا
شاهد صفحة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على الفيس بوك لمزيد من الشرح من هنا
تعرف على ترتيب مواضيع منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات (حتى لا تختلط عليك الامور) من هنا

ملاحظة هامة: كل عمليات تنزيل، رفع، وتعديل المواضيع الجاهزة تتم بطريقة آلية، ونعتذر عن اي موضوع مخالف او مخل بالحياء مرفوع بالمدونات الجاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات، ولكم ان تقوموا بحذف هذه المواضيع والمشاركات والطريقة بسيطة وسهلة. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــسلامـ.

No comments:

Post a Comment

المشاركات الشائعة