Search This Blog

مشاركة مميزة

[Ornithology • 2017] Myzomela irianawidodoae • A Colourful New Species of Myzomela Honeyeater from Rote Island in eastern Indonesia ---ScRaBBlE

Myzomela irianawidodoae Prawiradilaga, Baveja, Suparno, Ashari, Ng, Gwee, Verbelen & Rheindt, 2017  photo:   Philippe Verbelen  e-journ...

Translate

Wednesday, March 20, 2019

Tevredenheid ---ScRaBBlE

Minder spullen heeft veel effect. Ruimte, sneller schoonmaken, overzicht, weten wat je hebt en waar.
Maar ik voel me ook aktiever, creatiever, vrolijker en vrijer.
Tevredenheid omdat ik best veel heb, ook na grondig opruimen, wegdoen en reorganiseren.
Tevens heb ik meer zin in dingen, het stimuleert. Daarnaast (versterkt door slecht weer en winterkwaaltjes, waardoor ik zo min mogelijk naar buiten ging) heeft het invloed op mijn koopgedrag. Ik koop bewuster en daardoor minder, gerichter.
Het gevoel om als een eekhoorn, mijn voorraden vooral groot te moeten houden, is weg. Ik kan beter nadenken lijkt wel, en genoeg is het nieuwe stopwoord aan het worden.
Ik gaf weinig uit en kom niks tekort.
Kortom, sinds ik de loslaatknop heb gevonden in mijn retraite, ben ik een ander mens. Marie Kondo helpt een beetje, net als andere opruimboeken en blogs, maar het zit vooral in mijzelf. Ik bevrijd me van remmende materie.
De kleding wordt plank voor plank, aangepakt, boeken idem en vaak leidt het pakken van spullen meteen tot een kritische blik op de inhoud van la en kast, waarbij ook wat zaken alvast in de kringloopdoos verdwijnen. En goed dat het voelt!

Gisteren maakte ik nasi met broccolirijst en het verrastte me positief, een blijvertje! Snel, smakelijk, vullend en oei wat een hoop gezondheid.
Ook de zin in koken en gezond voer is gestimuleerd. Wat een winst allemaal!


---------------------------------------------------------------
روابط التحميل والمشاهدة، الروابط المباشرة للتحميل
او
شاهد هذا الفيديو القصير لطريقة التحميل البسيطة


كيف تحصل على مدونة جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات من هنا
شاهد قناة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على اليوتيوب لمزيد من الشرح من هنا
رابط مدونة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات في أي وقت حــــتى لو تم حذفها من هنا
شاهد صفحة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على الفيس بوك لمزيد من الشرح من هنا
تعرف على ترتيب مواضيع منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات (حتى لا تختلط عليك الامور) من هنا

ملاحظة هامة: كل عمليات تنزيل، رفع، وتعديل المواضيع الجاهزة تتم بطريقة آلية، ونعتذر عن اي موضوع مخالف او مخل بالحياء مرفوع بالمدونات الجاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات، ولكم ان تقوموا بحذف هذه المواضيع والمشاركات والطريقة بسيطة وسهلة. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــسلامـ.

No comments:

Post a Comment

المشاركات الشائعة