Search This Blog

مشاركة مميزة

[Ornithology • 2017] Myzomela irianawidodoae • A Colourful New Species of Myzomela Honeyeater from Rote Island in eastern Indonesia ---ScRaBBlE

Myzomela irianawidodoae Prawiradilaga, Baveja, Suparno, Ashari, Ng, Gwee, Verbelen & Rheindt, 2017  photo:   Philippe Verbelen  e-journ...

Translate

Wednesday, March 20, 2019

Versoberen ---ScRaBBlE

Het is een weerkerend item, zowel op dit blog alsin real life. Het is ook een ontdekkingstocht. Langzaam maar zeker ruim ik op en maak het huis ruimer. Een karwei dat wegens energietekorten veel langer duurt dan ooit gedacht, maar ik laat me niet tegenhouden. De bovenvoorkamer is nog lang niet klaar, maar van een rommelhok nu al een functionelehobbykamer geworden.
Beneden pak ik geregeld kleine projectjes aan. De pc spullen zijn al stevig gereduceerd qua snoertjes enzo. De bestekla en andere keukenla worden leger en zo gaat het door. Kleine stappen, maar het tikt wel aan.
Ook de slag met koken heb ik weer gewonnen. Het is heel lastig om gericht met koken bezig te zijn als de accu 's middags compleet leeg is. Dan valt de fantasie ook stil en wil je eigenlijk alleen maar een kommetje voer leeg slobberen en er verder niet over nadenken. Mijn nieuwe taktiek is 's morgen een strak en makkelijk eetplan bedenken en me daar ook aan houden. Rijst en aardappels kunnen al eerder op de dag klaargemaakt . Ook groenten/fruit zet ik al schoongemaakt klaar en dan is de stap om dit tot een gezond maaltje te assembleren kleiner. Een boterham is als glutaard natuurlijk geen maaltijd. Ik kook nu sober, met groenten in de hoofdrol maar het is gezond en lekker en voorkomt slechte uitwijkwegen. Zo gebruik ik de inhoud van de koelkast en vriezer doelmatig en eet ik minder snel makkelijk snaaiwerk.
De geitenkefir die ik sinds een week of zes maak en gebruik geeft mijn lastige darmen meer rust en bevalt prima. De produktie begint zo ruim te worden dat ik ga sparen om hangop te maken, mmmmm.
De tv overdag zo min mogelijk aan, en ook alleen muziek tijdens aktieve klussen, geeft minder overprikkeling, dus ook meer rust en daardoor voelt het ook of er meer tijd in een dag zit.
'S avonds kies ik vaker voor lezen of via de chromecast mooie docu's kijken. Minder DT en meer verdieping.
Het is goed jezelf geregeld onder de loep te nemen en je ingesleten gedrag bij te stellen. Puntjes op de i.
Op 21 februari verschijnt een boek: zelfobservatie van een meneer Red Hawk, ik reserveer het alvast bij de bolle kom, wanr dit pas ik al lang toe en ben benieuwd naar nieuwe ideeën op dit gebied.



---------------------------------------------------------------
روابط التحميل والمشاهدة، الروابط المباشرة للتحميل
او
شاهد هذا الفيديو القصير لطريقة التحميل البسيطة


كيف تحصل على مدونة جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات من هنا
شاهد قناة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على اليوتيوب لمزيد من الشرح من هنا
رابط مدونة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات في أي وقت حــــتى لو تم حذفها من هنا
شاهد صفحة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على الفيس بوك لمزيد من الشرح من هنا
تعرف على ترتيب مواضيع منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات (حتى لا تختلط عليك الامور) من هنا

ملاحظة هامة: كل عمليات تنزيل، رفع، وتعديل المواضيع الجاهزة تتم بطريقة آلية، ونعتذر عن اي موضوع مخالف او مخل بالحياء مرفوع بالمدونات الجاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات، ولكم ان تقوموا بحذف هذه المواضيع والمشاركات والطريقة بسيطة وسهلة. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــسلامـ.

No comments:

Post a Comment

المشاركات الشائعة