Search This Blog

مشاركة مميزة

[Ornithology • 2017] Myzomela irianawidodoae • A Colourful New Species of Myzomela Honeyeater from Rote Island in eastern Indonesia ---ScRaBBlE

Myzomela irianawidodoae Prawiradilaga, Baveja, Suparno, Ashari, Ng, Gwee, Verbelen & Rheindt, 2017  photo:   Philippe Verbelen  e-journ...

Translate

Wednesday, March 20, 2019

Vroeg ---ScRaBBlE

Op FB zie ik veel foto' s voorbijkomen van moestuinen en er wordt al druk geoogst. Begin juni, alles lijkt wel weken eerder dan gemiddeld. Het zomerfruit is er al, en verse doperwten en meer van dat lekkers. Ik hoop op de markt ook wat te scoren, want heerlijk is het. Maar veel mensen lijken het normaal te vinden dat er al zoveel is nu. Ook de plagen zijn er, coloradokevers, slakken, luizen en vooral beginnende tuiniers zijn meteen in paniek en willen dat hun planten en oogst perfect en overvloedig zijn. Dat het ook delen is, en dat die plaaginsecten ook weer voer voor andere insekten, vogels en egels zijn, is hun niet bekend. Ze grijpen in paniek soms naar enge spuitbussen voor hun lieve tuintjes en veroorzaken daarmee verdere disbalans. Dat de zomer vroeg is en de overvloedige buien die geregeld vallen is een klimaarkwestie, waar de mens een dikke vinger in heeft, al beweert een oranje man met raar kapsel anders. Dat we dan proberen met akelige middelen de insecten dood re krijgen, heeft weer invloed op de vogels, enzovoort. Iedereen die tuiniert zou eigenlijk een cursusje moeten volgen, want met enthousisme alleen kun je niet tuinieren.
Mijn tuin groeit me bijna boven het hoofd, zo groeizaam is het weer, gisteren viel er af en toe wat nattigheid dus liet ik me buiten niet veel zien. Wel stralen de gele spaanse margrietenbloemetjes nu bij de gevel. Als mijn vader in de tuin plantte of zaaide, kwam de regen meestal snel, dat lijkt er bij mij ook op.
Vandaag dus markt en verder zie ik wel.
Ik geniet van alles, ook bewolkte dagen en regen.
---------------------------------------------------------------
روابط التحميل والمشاهدة، الروابط المباشرة للتحميل
او
شاهد هذا الفيديو القصير لطريقة التحميل البسيطة


كيف تحصل على مدونة جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات من هنا
شاهد قناة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على اليوتيوب لمزيد من الشرح من هنا
رابط مدونة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات في أي وقت حــــتى لو تم حذفها من هنا
شاهد صفحة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على الفيس بوك لمزيد من الشرح من هنا
تعرف على ترتيب مواضيع منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات (حتى لا تختلط عليك الامور) من هنا

ملاحظة هامة: كل عمليات تنزيل، رفع، وتعديل المواضيع الجاهزة تتم بطريقة آلية، ونعتذر عن اي موضوع مخالف او مخل بالحياء مرفوع بالمدونات الجاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات، ولكم ان تقوموا بحذف هذه المواضيع والمشاركات والطريقة بسيطة وسهلة. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــسلامـ.

No comments:

Post a Comment

المشاركات الشائعة