Search This Blog

مشاركة مميزة

[Ornithology • 2017] Myzomela irianawidodoae • A Colourful New Species of Myzomela Honeyeater from Rote Island in eastern Indonesia ---ScRaBBlE

Myzomela irianawidodoae Prawiradilaga, Baveja, Suparno, Ashari, Ng, Gwee, Verbelen & Rheindt, 2017  photo:   Philippe Verbelen  e-journ...

Translate

Wednesday, March 20, 2019

WAUW ---ScRaBBlE

Wat een kado gaf ik mijzelf vandaag. Om zes uur wakker om half zeven al op de dijk. Zo stil, zulk mooi licht, prachtige wolkenpartijen, waar door spleetjes de zon gluurde. Op de hele dijk 4 wandelaars en 1 visser. Veel halfwas mantel - en zilvermeeuwen. Heel veel scholeksters, aalscholvers, visdiefjes. Wat een heerlijke start van de dag. Ook in de duinen kwam ik nauwelijks mensen tegen. Hoewel ik meestal geen mensenhaatster ben, kan ik ze in de natuur missen als kiespijn. Nu reed ik door de mooiste gebieden met een " alles is voor Bassie" gevoel. Konijnen gezien, yah, al waren het er nog geen tien, waar je vroeger honderden had zien huppelen en grazen.
Een jonkie dat over het pad dwarrelde was duidelijk ziek, liep als een dronken Ier.
Ook Julianadorp was nog rustig, het kanoroutegebied bood mij minder, omdat er pas gemaaid was. Dat doen ze keurig volgens een uitgekiend beheerplan, maar ja ik kom dan even wat minder aan mijn trekken. Wel at ik zoete bramen en zuurfrisse duindoornbessen. Zag veel gevogelte, al waren ze nauwelijks te horen. Zou graag Nico de Haan een keer meehebben, want ik ben, net als Hans Dorrestijn, maar een beperkte vogelaar. Zag behalve een buizerd en een torenvalkje en zwaluwen en witte kwikstaarten, vooral veel BKVtjes, oftewel kleine bruinachtige vogeltjes.
Enfin via Mariendal, het Hengstenpad, duinen en Huisduinen weer naar huis, en ging nog even door naar de markt. Een hele doos kaki's voor 2 euro! Mmmm. En het is even over tien als ik weer thuis ben. Er ligt nog een hele dag voor me, terwijl ik een volle ochtend achter me heb!
Applaus voor mijzelf!
---------------------------------------------------------------
روابط التحميل والمشاهدة، الروابط المباشرة للتحميل
او
شاهد هذا الفيديو القصير لطريقة التحميل البسيطة


كيف تحصل على مدونة جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات من هنا
شاهد قناة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على اليوتيوب لمزيد من الشرح من هنا
رابط مدونة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات في أي وقت حــــتى لو تم حذفها من هنا
شاهد صفحة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على الفيس بوك لمزيد من الشرح من هنا
تعرف على ترتيب مواضيع منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات (حتى لا تختلط عليك الامور) من هنا

ملاحظة هامة: كل عمليات تنزيل، رفع، وتعديل المواضيع الجاهزة تتم بطريقة آلية، ونعتذر عن اي موضوع مخالف او مخل بالحياء مرفوع بالمدونات الجاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات، ولكم ان تقوموا بحذف هذه المواضيع والمشاركات والطريقة بسيطة وسهلة. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــسلامـ.

No comments:

Post a Comment

المشاركات الشائعة