Search This Blog

مشاركة مميزة

[Ornithology • 2017] Myzomela irianawidodoae • A Colourful New Species of Myzomela Honeyeater from Rote Island in eastern Indonesia ---ScRaBBlE

Myzomela irianawidodoae Prawiradilaga, Baveja, Suparno, Ashari, Ng, Gwee, Verbelen & Rheindt, 2017  photo:   Philippe Verbelen  e-journ...

Translate

Wednesday, March 20, 2019

Zonnewende ---ScRaBBlE

Toen ik ooit een vriendje had, die begreep dat mijn ouders uit de (Gereformeerde) kerk waren gestapt, stuurde hij  met de feestdagen een gevulde bladerdeegkrans met een kaartje erbij dat ons een fijne zonnewende wenste. Hoewel erg inventief gedacht, moest mijn vader er nogal om lachen. Nu schijnt het woord Kerst weer onder vuur te liggen omdat het een Christelijk Feest is (van oorsprong, maar daarvoor een heidens....)wat andersgelovigen tegen de borst zou stuiten. Met mij, als niet-gelovige werd al nooit rekening gehouden (behalve door dat vriendje), en ik heb me nooit buitengesloten gevoeld. Zo'n gevoel zit in jezelf. Als ik bij moslims kom die aan het ramadannen zijn of hindu's die devali vieren, voel ik me ook niet buitengesloten. Ik zie het aan, verbaas me af en toe en voel me niet op slag anders of geïsoleerd, ben je gek. Heb diverse plechtigheden en feesten met mensen van diverse religies bijgewoond en vind het pittoresk en heb ontzag voor hun bedoelingen en gevoelens, maar voel me niet een met hen, noch gediscrimineerd of iets dergelijks. Iedereen zijn geloof, gebruiken en andere zaken, zolang het mij niet bedreigt als mens. Onverdraagzaamheid lijkt echter vaak verbonden met religie, hoewel een van de kerngedachtes in alle godsdiensten toch juist liefde is.
Gisteren werd ik op de valreep uitgenodigd door twee mensen die vlak bij overleden vriend D wonen en ook diens buurman A hadden uitgenodigd. Ik heb vriendelijk doch beslist bedankt. Zal ze later wel eens opzoeken, maar hoop ook dat hun vurige geloof geen hinderpaal zal blijken.
Laat mij maar de Zonnewende eer aan doen op mijn eigen manier.

---------------------------------------------------------------
روابط التحميل والمشاهدة، الروابط المباشرة للتحميل
او
شاهد هذا الفيديو القصير لطريقة التحميل البسيطة


كيف تحصل على مدونة جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات من هنا
شاهد قناة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على اليوتيوب لمزيد من الشرح من هنا
رابط مدونة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات في أي وقت حــــتى لو تم حذفها من هنا
شاهد صفحة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على الفيس بوك لمزيد من الشرح من هنا
تعرف على ترتيب مواضيع منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات (حتى لا تختلط عليك الامور) من هنا

ملاحظة هامة: كل عمليات تنزيل، رفع، وتعديل المواضيع الجاهزة تتم بطريقة آلية، ونعتذر عن اي موضوع مخالف او مخل بالحياء مرفوع بالمدونات الجاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات، ولكم ان تقوموا بحذف هذه المواضيع والمشاركات والطريقة بسيطة وسهلة. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــسلامـ.

No comments:

Post a Comment

المشاركات الشائعة