Search This Blog

مشاركة مميزة

[Ornithology • 2017] Myzomela irianawidodoae • A Colourful New Species of Myzomela Honeyeater from Rote Island in eastern Indonesia ---ScRaBBlE

Myzomela irianawidodoae Prawiradilaga, Baveja, Suparno, Ashari, Ng, Gwee, Verbelen & Rheindt, 2017  photo:   Philippe Verbelen  e-journ...

Translate

Wednesday, March 20, 2019

Update energie ---ScRaBBlE

Het zit nog steeds goed. Stomverbaasd ben ik, na een jaartje of twintig waarin ik steeds dieper kwam te zitten, met slechts kleine en tijdelijke oplevingen. Het was een voldongen feit die chronische uitputting, met slecht af en toe een glorend hoopje op verbetering.
Mijn leven is behoorlijk aan het veranderen. Ik ga niet meer om 8 uur 's avonds naar bed, zoals ik jaren deed- er is zelfs een lange tijd geweest dat ik 6 uur niet eens haalde-, maar ik duik pas om een uurtje of half tien naar boven. Een keer doorhalen tot 10 uur of zelfs half elf is ook geen probleem, maar ik ben voorzichtig.  Overdag zit ik meer dan ik lig en ik doe veel meer klusjes en kan ook duidelijk langer doorgaan. Het is wennen om niet met lood in het lijf rond te lopen, om langer dan een krap kwartiertje te kunnen rommelen, het is nog onwennig en ik heb het vertrouwen in het kunnen van her lijf nog niet echt terug. Ik ben heel terughoudend in het uitbreiden van mijn aktiviteiten, want conditie heb je niet zomaar terug. 's Ochtends oefen ik met oefeningen speciaal voor rug en buik, want die protesteren het eerst bij uitbreiding van werkzaamheid.
Ook oefen ik mijn geest, wanr die blijft vaak om rust roepen, uit gewoonte, terwijl het lijf die minder vaak nodig heeft. Gewoontes moeten veranderd worden en alles moet weer wennen. Nog steeds durf ik niet aan te nemen dat dit een opwaarts proces is dat permanenter is dan ooit tevoren. Ik durf me niet rijk te rekenen in de vrees dat ik dat keihard terug in mijn gezicht krijg geworpen. Maar ondertussen voelt het goed en heel licht en vreugdevol en geniet ik er heel behoedzaam toch van. Jubel, jubel.
---------------------------------------------------------------
روابط التحميل والمشاهدة، الروابط المباشرة للتحميل
او
شاهد هذا الفيديو القصير لطريقة التحميل البسيطة


كيف تحصل على مدونة جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات من هنا
شاهد قناة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على اليوتيوب لمزيد من الشرح من هنا
رابط مدونة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات في أي وقت حــــتى لو تم حذفها من هنا
شاهد صفحة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على الفيس بوك لمزيد من الشرح من هنا
تعرف على ترتيب مواضيع منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات (حتى لا تختلط عليك الامور) من هنا

ملاحظة هامة: كل عمليات تنزيل، رفع، وتعديل المواضيع الجاهزة تتم بطريقة آلية، ونعتذر عن اي موضوع مخالف او مخل بالحياء مرفوع بالمدونات الجاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات، ولكم ان تقوموا بحذف هذه المواضيع والمشاركات والطريقة بسيطة وسهلة. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــسلامـ.

No comments:

Post a Comment

المشاركات الشائعة