Search This Blog

مشاركة مميزة

[Ornithology • 2017] Myzomela irianawidodoae • A Colourful New Species of Myzomela Honeyeater from Rote Island in eastern Indonesia ---ScRaBBlE

Myzomela irianawidodoae Prawiradilaga, Baveja, Suparno, Ashari, Ng, Gwee, Verbelen & Rheindt, 2017  photo:   Philippe Verbelen  e-journ...

Translate

Wednesday, March 20, 2019

Berekenend ---ScRaBBlE

Het is een term met een negatieve lading, berekenend, want het betekent dat mensen iets doen om een niet uitgesproken doel te behalen, meestal ten koste van een ander. Kijk maar naar wat nu met der Donald gebeurt, ik ruik gewoon dat iemand achter de schermen hier van profiteert, alle gekkigheid en absurditeit heeft een doel. De man is misschien wel gedrogeerd en doet zo onbeheerst omdat zijn brein, dat toch al niet zo tof was, is gemanipuleerd. Iemand moet dit zo gepland hebben en wat het doel is? Misschien een afleidingsmanouvre voor onfrisse zaken die onopgemerkt doorgedrukt worden, misschien een provocatie, die kan leiden tot een oorlog. Wij als gewone stervelingen weten het niet, maar ik voel het aan mijn water.
Ooit gaf ik Nederlandse les aan een Turkse vrouw, die merkwaardig ongeinteresseerd leek, maar me uiterst hartelijk ontving. Opeens kwam de aap uit de mouw, er was een , jonge en heel knappe, broer die een verblijfsvergunning nodig had....... Ik heb bedabkt voor de eer.
Toch maakt iedereen zich wel eens schuldig aan berekenend gedrag, ik niet in het minste. Ik probeer er alleen niemand voor te gebruiken/misbruiken behalve mijzelf.
Bij mij betreft het meer het maximale te halen uit een zo gering mogelijke inspanning. Dat is voor mij natuurlijk een strategie om met een zeer geringe energie toch dingen geklaard te krijgen. Alle grotere klussen of zaken die een ander voor me doet, worden zorgvuldig doorgedacht, zodat alle spullen in huis zijn, klaarliggen en de planning goed is.
Als ik de stad in ga, is er al een doordacht plan aan ten grondslag. Wat moet er ook nog in de stad gebeuren en wat is de handigste route, hoe kan ik alles vervoeren op mijn scoot enzovoort. Ik zweer bij Todo lijstjes omdat het de zaken overzichtelijker maakt. Maar ook daagse handelingen gaan zo veel mogelijk doordacht van start dat ik zo min mogelijk energie vermors en binnen mijn tankinhoud gerealiseerd kunnen worden. 's Ochtends al bedenken wat er gegeten gaat worden met wat er in huis is, naar de keuken lopen zelden met lege handen, bespaart weer een extra loopje, idem naar boven met de lift of naar beneden, vrijwel altijd een transport van dingen die toch verplaatst moeten worden. Enfin het is  heel uitgebreid voorwerk doen voor de echte handeling van start gaat. Zo effectief mogelijk bezig zijn.
Het zou alle spontaniteit uit je leven verbannen als je hier voortdurend mee bezig bent, dus ik probeer het tot mijn lijstjes te beperken en goed met prioriteiten te werken. Als het verplichte voor die dag klaar is, mag ik spontaan luieren.......
---------------------------------------------------------------
روابط التحميل والمشاهدة، الروابط المباشرة للتحميل
او
شاهد هذا الفيديو القصير لطريقة التحميل البسيطة


كيف تحصل على مدونة جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات من هنا
شاهد قناة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على اليوتيوب لمزيد من الشرح من هنا
رابط مدونة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات في أي وقت حــــتى لو تم حذفها من هنا
شاهد صفحة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على الفيس بوك لمزيد من الشرح من هنا
تعرف على ترتيب مواضيع منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات (حتى لا تختلط عليك الامور) من هنا

ملاحظة هامة: كل عمليات تنزيل، رفع، وتعديل المواضيع الجاهزة تتم بطريقة آلية، ونعتذر عن اي موضوع مخالف او مخل بالحياء مرفوع بالمدونات الجاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات، ولكم ان تقوموا بحذف هذه المواضيع والمشاركات والطريقة بسيطة وسهلة. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــسلامـ.

No comments:

Post a Comment

المشاركات الشائعة