Search This Blog

مشاركة مميزة

[Ornithology • 2017] Myzomela irianawidodoae • A Colourful New Species of Myzomela Honeyeater from Rote Island in eastern Indonesia ---ScRaBBlE

Myzomela irianawidodoae Prawiradilaga, Baveja, Suparno, Ashari, Ng, Gwee, Verbelen & Rheindt, 2017  photo:   Philippe Verbelen  e-journ...

Translate

Wednesday, March 20, 2019

Bloemendief en pieremegoggels ---ScRaBBlE

Hoewel ik meestal mijn achtertuin als tweede huiskamer gebruik, is er ook nog een voorgevelkant aan mijn huis, die ik me eigen gemaakt heb.
Ik woon aan een gracht en dat is leuk, want er is altijd wel wat te zien, al zijn het soms vooral vogels in de bomen en op het water.
Dit jaar broedt er een meerkoetenpaartje in een drijvende autoband, die aan de ketting ligt bij een bootsteigertje.
Altijd leuk om te zien zo'n  nestgebeuren. En ja hoor, na weken van bouwaktiviteiten, werd er op eieren gezeten.
Het is wat laat, maar er zijn 4 jonkies uitgekomen en er ligt nòg een ei onder moeders. Het zijn wonderlijke kindjes met hun geel-rode punk kuifjes. De eenvoudig zwart-witte ouders lijken wel een paar exotische kuikens geadopteerd te hebben in plaats van eigen broed. Zou zo'n moederkoetje niet eens onder zich kijken en denken: ga weg...heb ik op de verkeerde eieren gezeten al die tijd.
Maar alle bewoners volgen het familieleven met veel vertedering; onze koetjes!
 Toen ik gister de eerste natte voetjes van die clownskindjes bewonderde, ontdekte ik tot mijn verbijstering dat mijn geveltuintje is geplunderd. Nou ja, tuintje is nog een groot woord voor een paar gelichte tegels, maar naast een groenblijvend ministruikje, groeit daar elk jaar een weelde aan Oost-Indische kers. Mijn trots die maanden bloeit, en zichzelf keurig uitzaait. Ook dit kwamen en een paar plantjes op, die ik tevreden zag opgroeien. Tot gisteren..... foetsie!!! Dat is geen leuke aktie geweest van deze jatmous. Er staat er nog een die clandestien in een ontluchtingsroostertje ontsproten is, maar verder kale grond! Wat nu ?

---------------------------------------------------------------
روابط التحميل والمشاهدة، الروابط المباشرة للتحميل
او
شاهد هذا الفيديو القصير لطريقة التحميل البسيطة


كيف تحصل على مدونة جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات من هنا
شاهد قناة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على اليوتيوب لمزيد من الشرح من هنا
رابط مدونة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات في أي وقت حــــتى لو تم حذفها من هنا
شاهد صفحة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على الفيس بوك لمزيد من الشرح من هنا
تعرف على ترتيب مواضيع منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات (حتى لا تختلط عليك الامور) من هنا

ملاحظة هامة: كل عمليات تنزيل، رفع، وتعديل المواضيع الجاهزة تتم بطريقة آلية، ونعتذر عن اي موضوع مخالف او مخل بالحياء مرفوع بالمدونات الجاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات، ولكم ان تقوموا بحذف هذه المواضيع والمشاركات والطريقة بسيطة وسهلة. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــسلامـ.

No comments:

Post a Comment

المشاركات الشائعة