Search This Blog

مشاركة مميزة

[Ornithology • 2017] Myzomela irianawidodoae • A Colourful New Species of Myzomela Honeyeater from Rote Island in eastern Indonesia ---ScRaBBlE

Myzomela irianawidodoae Prawiradilaga, Baveja, Suparno, Ashari, Ng, Gwee, Verbelen & Rheindt, 2017  photo:   Philippe Verbelen  e-journ...

Translate

Wednesday, March 20, 2019

Dikke herfst ---ScRaBBlE

Buiten grauw, grijs, winderig en nat. Binnen worden extra lichtjes aangestoken en staat de kachel lekker te stralen. Maakte Koekie een nestje in de kussens van de bank en trok ik een warm vest en extra warme sokken aan. Verdwenen overgebleven groenten in een soort tomaten/groentensoep en maakte ik eikeltjescacao. Waadt er een reiger op zoek naar een visje langs de kant van de gracht en worden de bomen steeds kaler.
Ik rommel in huis en vind dat prima de luxe. Hoop ik dat de zwerver + honden een warme droge plek vinden.
Gister was ook al een genoeglijk dagje en vandaag zetten we dat gewoon voort.
Morgen komt I, omdat ze woensdag verhinderd is, en woensdag is Grote Heer buum jarig. Ook worden grijze bak geleegd en oud papier opgehaald, dus het ruimt weer op.
Het minimaliseren is hier in volle gang, al is de grote ronde in de eerste plaats vooral wegdoen wat overbodig/stuk is en wordt het vanzelf wat minder vol. Er gaat wel veel weg wat eerst nooit het huis mocht verlaten. Waarschijnlijk zal er ooit wel een volgende ronde komen waarbij nog kritischer gekeken gaat worden. Maar voorlopig heb ik genoeg te doen, vooral omdat het met heel kleine stapjes gaat, wegens het energiegebrek waarmee ik kamp. Deze week heb ik minder gedaan dan anders, maar ben ik wel steeds fitter aan het worden, na een buikdip. Dat moet dan wel voorgaan.
Ik heb mijn Kerst-retraite gepland op 20 december tot 3 januari. En kijk er halsreikend naar uit!
---------------------------------------------------------------
روابط التحميل والمشاهدة، الروابط المباشرة للتحميل
او
شاهد هذا الفيديو القصير لطريقة التحميل البسيطة


كيف تحصل على مدونة جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات من هنا
شاهد قناة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على اليوتيوب لمزيد من الشرح من هنا
رابط مدونة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات في أي وقت حــــتى لو تم حذفها من هنا
شاهد صفحة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على الفيس بوك لمزيد من الشرح من هنا
تعرف على ترتيب مواضيع منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات (حتى لا تختلط عليك الامور) من هنا

ملاحظة هامة: كل عمليات تنزيل، رفع، وتعديل المواضيع الجاهزة تتم بطريقة آلية، ونعتذر عن اي موضوع مخالف او مخل بالحياء مرفوع بالمدونات الجاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات، ولكم ان تقوموا بحذف هذه المواضيع والمشاركات والطريقة بسيطة وسهلة. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــسلامـ.

No comments:

Post a Comment

المشاركات الشائعة