Search This Blog

مشاركة مميزة

[Ornithology • 2017] Myzomela irianawidodoae • A Colourful New Species of Myzomela Honeyeater from Rote Island in eastern Indonesia ---ScRaBBlE

Myzomela irianawidodoae Prawiradilaga, Baveja, Suparno, Ashari, Ng, Gwee, Verbelen & Rheindt, 2017  photo:   Philippe Verbelen  e-journ...

Translate

Wednesday, March 20, 2019

Down to earth ---ScRaBBlE

Steeds meer daal ik af in mijzelf in de essenties van het leven. Loslaten doet niet meer zo'n pijn, het lucht op.
Dat de bomen gesnoeid gaan worden, geeft straks licht en lucht, en hoewel ik dol ben op de grootsheid van mijn enorme esdoorn vooral, geloof ik in zijn kracht om deze aanslag goed te doorstaan. De vijg die eerder  rigoreus geknot werd, staat er fris en vrolijk bij. Aangezien dit heel goedkoop geregeld wordt via de buren (er komt zelfs een gehuurde hoogwerker aan te pas), is het een mooi moment om de tuin een hoop ruimte te geven.
Ook bij het opruimen in huis ben ik redelijk doortastend. De afdeling spiritueel is klaar en de rest van de kamer komt stukje bij beetje aan de beurt. Eerder had ik moeite met wegdoen van zaken die "nog goed en bruikbaar" waren, nu is het kriterium verschoven naar " heeft het bruikbaarheid voor mijn leven nu, is het nodig" en dat is een heel andere insteek.
Ook ten opzichte van mensen kan ik betrokkenheid en afstand nemen beter combineren. De dood van vriend D en de staat van zijn huis zijn niet mijn verantwoordelijkheid, al zit daar best nog een gevoelige plek. Ook het lot van zwerver W ligt niet in mijn handen, maar is zijn eigen verantwoordelijkheid. Als hij hulpverleners van zich afstoot, moet hij zelf de gevolgen dragen. Het lijkt erg cru, maar hulp aanbieden is niet hetzelfde als zaken oplossen.
Ook merk ik dat ik duidelijk steeds minder koop, soberder leef, en dat is ook heel plezant.  Terug naar wat echt belangrijk is, het voelt logisch en licht aan.
---------------------------------------------------------------
روابط التحميل والمشاهدة، الروابط المباشرة للتحميل
او
شاهد هذا الفيديو القصير لطريقة التحميل البسيطة


كيف تحصل على مدونة جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات من هنا
شاهد قناة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على اليوتيوب لمزيد من الشرح من هنا
رابط مدونة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات في أي وقت حــــتى لو تم حذفها من هنا
شاهد صفحة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على الفيس بوك لمزيد من الشرح من هنا
تعرف على ترتيب مواضيع منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات (حتى لا تختلط عليك الامور) من هنا

ملاحظة هامة: كل عمليات تنزيل، رفع، وتعديل المواضيع الجاهزة تتم بطريقة آلية، ونعتذر عن اي موضوع مخالف او مخل بالحياء مرفوع بالمدونات الجاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات، ولكم ان تقوموا بحذف هذه المواضيع والمشاركات والطريقة بسيطة وسهلة. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــسلامـ.

No comments:

Post a Comment

المشاركات الشائعة