Search This Blog

مشاركة مميزة

[Ornithology • 2017] Myzomela irianawidodoae • A Colourful New Species of Myzomela Honeyeater from Rote Island in eastern Indonesia ---ScRaBBlE

Myzomela irianawidodoae Prawiradilaga, Baveja, Suparno, Ashari, Ng, Gwee, Verbelen & Rheindt, 2017  photo:   Philippe Verbelen  e-journ...

Translate

Wednesday, March 20, 2019

Energie ---ScRaBBlE

Met mijn lichamelijke energie gaat het aardig. Duidelijk beter herstel na inspanning sinds ik THC gebruik en meer in de tank. Niet spectaculair, maar voor mij een hele verbetering.
Nee ik heb het ook over energieverbruik in huis.
Sinds ik ongeveer een maandbedrag moest bijbetalen aan gas/ elektra, ben ik meer bewust bezig met mijn verbruik.
Overdag niet warmer dan ca 20 graden, en zodra de gordijnen dicht gaan in de namiddag, de gaskachel flink lager afstellen. Dikkere kleding, vesten, dekentjes en omslagdoeken als extra verwarming. Ik ging tijden al om 18.00 uur naar bed, toen lang om 20.00 uur, nu ga ik rond tien uur naar boven. Dat verklaarde het extra gasverbruik. Maar het lekker warm houden beneden kan dus ook heel goed op een andere manier. En het is niet zielig armoedig, ik heb het net zo prettig en voel me goed over energiezuiniger leven, voor de knip en de planeet.
Bewustzijn is de sleutel, ook hier.
En ik word maf van de Black Friday idiotie, ik wil helemaal niet kopen, ik consumeer naar behoefte en let altijd al op prijzen en goede deals als ik echt iets moet aanschaffen buiten de eerste levensbehoeften. Die onweerstaanbare deals die je voorgeschoteld worden zijn vaak niet zo extra goedkoop en wat niet echt nodig is, hoeft niet. Per ongeluk werd weer eens een dike bundel reclame in mijn brievenbus gemikt en bij het dan toch doorbladeren kon ik vaststellen niks nodig te hebben en geen heftige begeertes te koesteren en dat maakte me heel vrolijk.
Ik geniet van prachtige zonsopgangen en ondergangen, ongelooflijk mooie wolkenluchten, de boomkruipertjes in de iepen aan de gracht, het silhouet van kale bomen, brutale kauwen, een slapende opgerolde kat, wintersoep, stilte, lezen en dat kost geen vermogen, alleen aandacht en bewust genieten. Daar word ik vanzelf al warm van.

---------------------------------------------------------------
روابط التحميل والمشاهدة، الروابط المباشرة للتحميل
او
شاهد هذا الفيديو القصير لطريقة التحميل البسيطة


كيف تحصل على مدونة جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات من هنا
شاهد قناة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على اليوتيوب لمزيد من الشرح من هنا
رابط مدونة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات في أي وقت حــــتى لو تم حذفها من هنا
شاهد صفحة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على الفيس بوك لمزيد من الشرح من هنا
تعرف على ترتيب مواضيع منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات (حتى لا تختلط عليك الامور) من هنا

ملاحظة هامة: كل عمليات تنزيل، رفع، وتعديل المواضيع الجاهزة تتم بطريقة آلية، ونعتذر عن اي موضوع مخالف او مخل بالحياء مرفوع بالمدونات الجاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات، ولكم ان تقوموا بحذف هذه المواضيع والمشاركات والطريقة بسيطة وسهلة. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــسلامـ.

No comments:

Post a Comment

المشاركات الشائعة