Search This Blog

مشاركة مميزة

[Ornithology • 2017] Myzomela irianawidodoae • A Colourful New Species of Myzomela Honeyeater from Rote Island in eastern Indonesia ---ScRaBBlE

Myzomela irianawidodoae Prawiradilaga, Baveja, Suparno, Ashari, Ng, Gwee, Verbelen & Rheindt, 2017  photo:   Philippe Verbelen  e-journ...

Translate

Wednesday, March 20, 2019

Geloof ---ScRaBBlE

Zoals ik al eerder vertelde, hang ik geen religie aan. Ik geloof niet in een God, zeker niet diegene die velen voor ogen hebben.
Misschien trap ik op tenen, maar dat is bijna onvermijdbaar bij deze materie. De lezer kan nog terug!
Ik kan niet uitsluiten dat er een sturende kracht aan het werk is, die leven, heelal en dergelijke grootheden dirigeert of bedacht heeft, maar dat heeft nog niemand in een geloof dat mij zinnig lijkt, tot uitdrukking weten te brengen. Er is veel mysterie, micro en macro, dat ons imponeert. Ik kijk ook met verwondering rond in dit leven en voel een enorm respect voor de krachten die aan het werk zijn. Hoewel ik regelmatig probeer de wetenschappelijke ontdekkingen oo dat gebied, te volgen, verdwaal je al snel in het onbegrijpelijke en dat is imposant, onbeschrijvelijk , boven ons verstand uitgaand.
Mijn eigen verbondenheid met het grote mysterie is groot. Ik realiseer me dagelijks, ten diepste, hoe onmetelijk het geheel is, waarin ik even mag figureren.
Dat primitievere beschavingen, waarin men nog een platte aarde dacht te bewonen, hiervoor een symbolisch verhaal met een schepper en heerser bedachten, is verklaarbaar. Je wilt graag invloed hebben op het ongrijpbare en dan is het fijn om daarom te kunnen bidden,  de zweem van bevoorrechtheid verwerven.
Ik respecteer zoveel mogelijk de mens, maar niet alle ideeen die ze aanhangen. Ze mogen van mij, hoor, als dat structuur en zin aan hun leven lijkt te geven is dat prima. Voor hen.
Het wordt lastiger als mensen namens hun god zeggen te handelen bij terreur of verboden.
Of het nu Allah is, of God, of een paarse knopengod is, dat maakt niet uit. Als vrouwen of jongetjes verminkt worden, mensen uitgestoten worden, vrouwen geen rechten hebben, andersseksenden gedood worden, niet of anders gelovigen mogen worden onthoofd, gemarteld, aangerand  of  anderzins aangevallen cq gedood ,uit naam van hun eigen religie, wordt het gekkenwerk.
En ik begrijp het niet, ik geloof niet dat geloof daarvoor misbruikt mag worden.
Als dat kon zou ik alle geloof willen uitbannen. Respect voor het leven is al heel wat en in mijn ogen meer dan genoeg. Dat lost erg veel op.
---------------------------------------------------------------
روابط التحميل والمشاهدة، الروابط المباشرة للتحميل
او
شاهد هذا الفيديو القصير لطريقة التحميل البسيطة


كيف تحصل على مدونة جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات من هنا
شاهد قناة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على اليوتيوب لمزيد من الشرح من هنا
رابط مدونة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات في أي وقت حــــتى لو تم حذفها من هنا
شاهد صفحة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على الفيس بوك لمزيد من الشرح من هنا
تعرف على ترتيب مواضيع منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات (حتى لا تختلط عليك الامور) من هنا

ملاحظة هامة: كل عمليات تنزيل، رفع، وتعديل المواضيع الجاهزة تتم بطريقة آلية، ونعتذر عن اي موضوع مخالف او مخل بالحياء مرفوع بالمدونات الجاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات، ولكم ان تقوموا بحذف هذه المواضيع والمشاركات والطريقة بسيطة وسهلة. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــسلامـ.

No comments:

Post a Comment

المشاركات الشائعة