Search This Blog

مشاركة مميزة

[Ornithology • 2017] Myzomela irianawidodoae • A Colourful New Species of Myzomela Honeyeater from Rote Island in eastern Indonesia ---ScRaBBlE

Myzomela irianawidodoae Prawiradilaga, Baveja, Suparno, Ashari, Ng, Gwee, Verbelen & Rheindt, 2017  photo:   Philippe Verbelen  e-journ...

Translate

Wednesday, March 20, 2019

I'm a trendwatcher ---ScRaBBlE

Gisteren plaatste ik, zoals vaker, een song van Bob Dylan. Ik hou van die man. De eerste keer dat ik hem hoorde, in de jaren zestig, was ik meteen verkocht. Als jonge meid begreep ik vaak weinig van zijn teksten, wel de algemene strekking, maar veel details ontgingen me. Dus werd het al snel een hobby zijn teksten, vanaf band of plaat af  fonetisch, op te schrijven en met woordenboeken, vooral ook een 'slang' woordenboek erbij te vertalen. Dat deed ik met vele popmuiek, maar bij Dylan viel me al snel op dat er vele lagen in zijn teksten schuilden en dat ze niet het simpele I love you, do you love me too stramien hadden. Het waren sprookjes, verhalen, gedichten, aanklachten, visioenen en dat allemaal door elkaar. Ik heb veel geleerd van die hobby, want haalde prompt hoge cijfers voor mijn Engels, al kreeg ik vaak kritiek op mijn accent (Amerikaans, plat, liverpools....) Never mind, de liefde voor Dylan is altijd gebleven en ik wist gewoon dat de man  een genie was. Dat zijn stem nogal geleden heeft is niet verwonderlijk, hij doet al jaren aan een Neverending Tour, maar behaagziek is hij niet, hij laat zich zien zoals hij is en zijn teksten zijn onverminderd intrigerend.
De Nobelprijs voor literatuur winnen is als tekstschrijver een unicum, maar o zo verdiend. Het verwarmt mijn hart.
Gisteravond was er naar mijn smaak weinig interessants op de tv, dus keek ik via Chromecast op de tv boven naar Youtube filmpjes van het Desert Trip Festival, waar Pink Floyd, Paul McCartney, Bob Dylan,  Neil Young, The Who en de Rolling Stones optraden op hun oude dag en het was fenomenaal. Prachtig dat een horde 70+ mensen nog zo'n zin in muziek hebben en met al hun verworven vakmanschap over het voetlicht brachten. Oude Knarren Rule the world. 
Gelukkig kwam zwerver W. weer opdraven voor water en wc en heb ik een lang gesprek met hem kunnen voeren. Misschien blijft er iets van hangen. Wel is duidelijk dat deze man enorm beschadigd is en dat veel gedrag wel te begrijpen is als je iets meer weet. Hoop dat ie snel geholpen wordt.  En zich laat helpen.
 
---------------------------------------------------------------
روابط التحميل والمشاهدة، الروابط المباشرة للتحميل
او
شاهد هذا الفيديو القصير لطريقة التحميل البسيطة


كيف تحصل على مدونة جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات من هنا
شاهد قناة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على اليوتيوب لمزيد من الشرح من هنا
رابط مدونة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات في أي وقت حــــتى لو تم حذفها من هنا
شاهد صفحة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على الفيس بوك لمزيد من الشرح من هنا
تعرف على ترتيب مواضيع منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات (حتى لا تختلط عليك الامور) من هنا

ملاحظة هامة: كل عمليات تنزيل، رفع، وتعديل المواضيع الجاهزة تتم بطريقة آلية، ونعتذر عن اي موضوع مخالف او مخل بالحياء مرفوع بالمدونات الجاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات، ولكم ان تقوموا بحذف هذه المواضيع والمشاركات والطريقة بسيطة وسهلة. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــسلامـ.

No comments:

Post a Comment

المشاركات الشائعة