Search This Blog

مشاركة مميزة

[Ornithology • 2017] Myzomela irianawidodoae • A Colourful New Species of Myzomela Honeyeater from Rote Island in eastern Indonesia ---ScRaBBlE

Myzomela irianawidodoae Prawiradilaga, Baveja, Suparno, Ashari, Ng, Gwee, Verbelen & Rheindt, 2017  photo:   Philippe Verbelen  e-journ...

Translate

Wednesday, March 20, 2019

Hebbuh!!! ---ScRaBBlE

Na de dood van D kreeg ik zijn oude smartfoon. Niets voor mij eigenlijk, maar het gaat om de foto's en andere zaken die erop staan. De accu is bijna deaud dus niet echt bruikbaar.
Nee zelf leef ik nog in het oude mobieltjes tijdperk, niet eens een foto kun je maken met dat oude ding van mij. Maar hij was goedkoop en dient alleen om bereikbaar te zijn of alarm af te geven op de scoot en als de gewone lijn uitvalt. Dat doet ie prima. Toch is zo'n echte slimmerik wel begeerlijk. Iedereen loopt ermee en overal buienradar kunnen checken of even wat papieren fotograferen, het heeft zo zijn voordelen. Maar nodig, nee.
Vorige week ruimde ik mijn tasinhoud eens grondig op en mikte veel weg, wat ik onnodig meedroeg. en opeens stond ik met een leeg hoesje voor mijn mobieltje in mijn handen. Foetsie, dat ding, en dat kan ook niet, want niet verantwoord onderweg. Een flits van blijheid trok door me heen, nu mocht ik wel overgaan op een smart geval, want ik had het toch nodig en zoveel duurder in het gebruik hoeft het niet te zijn met een slim abonnement. En je hebt ze al vanaf een 80 euries. Ik schoot meteen naar sites over dit fenomeen, wat is goed en goedkooop en waar? Het was maandag, dus niet alle winkels waren open, maar eventueel kon bestellen via internet ook. Maar ik kon de knoop toch slecht doorhakken. Ik had zo'n ding toch nooit gemist? Wat was eigenlijk mijn motivatie, echt, lekker meedoen met iedereen? Lekker pielen op een eigen apparaat? Koopzucht bevredigen?
Ik wachtte en een dag later vond ik mijn oude beestje onder een kussen op de bank terug. Het was gewoon even ondergedoken geweest, misschien uit protest dat ik het zo weinig gebruikte......
Dus geen smartfoon nog voorlopig en hoewel het idee er eentje te bezitten af en toe nog kriebelt..... Een mens is beinvloedbaarder dan hij zelf denkt. Voorlopig bied ik weerstand, heb ten slotte twee tablets een laptop een desktop en dat is wel voldoende om mijn digihonger te bevredigen. Maar ik ben ook maar een mens, dus ik zal ooit wel ten slachtoffer vallen aan de vooruitgang die ik niet echt nodig heb. Hopelijk pas als mijn trouwe ouderwetse mobieltje de geest heeft gegeven. Dan heb ik een excuus, toch?

---------------------------------------------------------------
روابط التحميل والمشاهدة، الروابط المباشرة للتحميل
او
شاهد هذا الفيديو القصير لطريقة التحميل البسيطة


كيف تحصل على مدونة جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات من هنا
شاهد قناة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على اليوتيوب لمزيد من الشرح من هنا
رابط مدونة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات في أي وقت حــــتى لو تم حذفها من هنا
شاهد صفحة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على الفيس بوك لمزيد من الشرح من هنا
تعرف على ترتيب مواضيع منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات (حتى لا تختلط عليك الامور) من هنا

ملاحظة هامة: كل عمليات تنزيل، رفع، وتعديل المواضيع الجاهزة تتم بطريقة آلية، ونعتذر عن اي موضوع مخالف او مخل بالحياء مرفوع بالمدونات الجاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات، ولكم ان تقوموا بحذف هذه المواضيع والمشاركات والطريقة بسيطة وسهلة. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــسلامـ.

No comments:

Post a Comment

المشاركات الشائعة