Search This Blog

مشاركة مميزة

[Ornithology • 2017] Myzomela irianawidodoae • A Colourful New Species of Myzomela Honeyeater from Rote Island in eastern Indonesia ---ScRaBBlE

Myzomela irianawidodoae Prawiradilaga, Baveja, Suparno, Ashari, Ng, Gwee, Verbelen & Rheindt, 2017  photo:   Philippe Verbelen  e-journ...

Translate

Wednesday, March 20, 2019

In training ---ScRaBBlE

Hoeveel gehoor ik kwijt was, merk ik met de gehoorapparaten nu elk moment en dat is soms schrikken en soms verbaasd zijn en meestal genieten.
Op dit moment heb ik een zeer favoriet muziekwerk opstaan, dat ik  ettelijke keren heb gedraaid in mijn leven dat ik elk geluidje by heart ken. Langzaam was er meer detail verloren gegaan en dat gaat eigenlijk ongemerkt. Nu hoor ik weer wat ik jaren terug hoorde en ben meteen jaren jonger. De sleet die erin zat was sluipenderwijs gegaan en nu besef ik dat pas. Ook hoor ik de deurbel en de telefoonrinkel weer, dat is fijn, want dat leeft makkelijker.
De geluiden die ik kwijt was zonder het te beseffen, zijn af en toe schrikken, zijn auto's zo hard, kunnen kinderen zo tekeer gaan?Heeft die supermarkt zo veel geluid en muziek? Mijn toetsenbord en muis blijken dus niet geruisloos te zijn en ook mijn scoot en mijn lopen maakt meer lawaai dan ik me realiseerde. Best vermoeiend in het begin, al dat geluid, er komt veel meer op je af en ik ben al snel overprikkeld, dus ook niet altijd winst, maar het leven is wel completer. Ik dacht veel vogels te horen in de tuin, maar dat er zoveel zitten... en wat maken die bomen een kabaal....
Enfin, ik kijk veel verbaasd op en moet echt wennen en geluiden weer identificeren.Dat ik ze wel weer goed kan plaatsen in de ruimte, is wel een groot voordeel en de ruis in mijn ene oor, legt het aardig af tegen de geluidenvloed die er op los gelaten wordt. Dat is ook fijn.
 Ik heb er meteen een tas spulletjes bij en moet nieuwe routines invoeren. Enfin nog een heel gedoe en ik mag straks 880 euri ophoesten aan niet vergoede kosten. Best veel.
Gister ook een tas of twee kleding weggewerkt en weggebracht, het wordt nog wat met me.
Straks even aan bij mijn nieuwe vriendin E, waar ik nog nooit thuis was.  Maak ook graag kennis met poes Kiki.
Zij woont vlak achter de grootste Appie ter plaatse, dus meteen even wat spulletjes inslaan.
Kortom het leven is aardig voor me, en al is er natuurlijk ook de schaduw van de dood van mensen die belangrijk voor me waren, de dagelijkse zaken zijn goed, heel goed.


---------------------------------------------------------------
روابط التحميل والمشاهدة، الروابط المباشرة للتحميل
او
شاهد هذا الفيديو القصير لطريقة التحميل البسيطة


كيف تحصل على مدونة جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات من هنا
شاهد قناة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على اليوتيوب لمزيد من الشرح من هنا
رابط مدونة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات في أي وقت حــــتى لو تم حذفها من هنا
شاهد صفحة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على الفيس بوك لمزيد من الشرح من هنا
تعرف على ترتيب مواضيع منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات (حتى لا تختلط عليك الامور) من هنا

ملاحظة هامة: كل عمليات تنزيل، رفع، وتعديل المواضيع الجاهزة تتم بطريقة آلية، ونعتذر عن اي موضوع مخالف او مخل بالحياء مرفوع بالمدونات الجاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات، ولكم ان تقوموا بحذف هذه المواضيع والمشاركات والطريقة بسيطة وسهلة. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــسلامـ.

No comments:

Post a Comment

المشاركات الشائعة