Search This Blog

مشاركة مميزة

[Ornithology • 2017] Myzomela irianawidodoae • A Colourful New Species of Myzomela Honeyeater from Rote Island in eastern Indonesia ---ScRaBBlE

Myzomela irianawidodoae Prawiradilaga, Baveja, Suparno, Ashari, Ng, Gwee, Verbelen & Rheindt, 2017  photo:   Philippe Verbelen  e-journ...

Translate

Wednesday, March 20, 2019

Hebzucht en minimalisme ---ScRaBBlE

Hebzucht, daar leed ik zeker aan en nog wel een beetje. veel mooie dingen, boeken en spullen veroorzaken nog steeds een beetje de "hebben, hebben" reflex, maar gelukkig ben ik steeds meer in controle, want al snel komt dan de gedachte; "heb ik niet nodig". De laatste weken werd ondanks de Nee, Ja sticker een paar maal een bundel reclameblaadjes in de bus gegooid ter grote van een fors telefoonboek. Ik kon het niet weerstaan om er in te kijken. Meubels, auto's, doe-het-zelfspullen, het kon meteen weg, maar drogisten, supermarkten en warenhuizen, jeetje.. dat was toch wel even leuk om te besnuffelen, maar ook daar was het meer Niet nodig, dan Hebben. De eerste keer maakte ik nog een klein briefje met onweerstaanbare aanbiedingen, maar de tweede keer zelfs dat niet.  Zalig om te constateren dat ik dat allemaal niet nodig had.
Ik koop wat ik nodig heb, of heerlijk en gezond is en zie in de winkel zelf wel wat deze week goedkoop is. Ook dat doet me wel eens bezwijken voor iets wat niet echt nodig is, maar die schade is te overzien en meestal op te eten.
Heb ik non-food dingen nodig, kijk ik op Voordeelmuis.nl na  waar een aanbieding is, bij duurdere zaken, eerst al op Internet naar beoordelingen gezocht te hebben en eventueel bij favorieten webwibkels gekeken te hebben. ook dat bespaart veel geld en voorkomt impulsaankopen.
Die impulsen zijn meestal in de hebzuchtcategorie onder te brengen, al kan ik tegenwoordig sneller de Niet-Nodig knop vinden.
Maar ik ben mens en niet volmaakt en dat hoeft ook niet. Als ik denk beregelukkig van iets te worden en is het niet al te duur, mag dat heus wel eens. Vaak valt zoiets dan in het gebruik/dragen/eten tegen en weet ik volgende keer beter waarom niet aanschaffen dan slim is.
In huis ben ik dus al een poos aan het minimaliseren van zaken, maar nog steeds gaat me dat niet makkelijk af. Ik hecht me aan spullen, van MIJ, Van Pa geweest, Handig voor ooit. Een minimaliste zal ik wel nooit worden, maar dat streef ik niet na ook. Ik hou van me omringen met zaken die ik gebruik en die me een fijn gevoel geven, dat is ook prima. Maar heel erg veel hoeft dat niet te zijn, ontdek ik steeds vaker, en dat geeft mijn weggeef-gen de kans zijn rol te spelen, want dat is ook een prettig gevoel.
Ik leer nog steeds, dat heet leven, geloof ik. 
---------------------------------------------------------------
روابط التحميل والمشاهدة، الروابط المباشرة للتحميل
او
شاهد هذا الفيديو القصير لطريقة التحميل البسيطة


كيف تحصل على مدونة جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات من هنا
شاهد قناة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على اليوتيوب لمزيد من الشرح من هنا
رابط مدونة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات في أي وقت حــــتى لو تم حذفها من هنا
شاهد صفحة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على الفيس بوك لمزيد من الشرح من هنا
تعرف على ترتيب مواضيع منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات (حتى لا تختلط عليك الامور) من هنا

ملاحظة هامة: كل عمليات تنزيل، رفع، وتعديل المواضيع الجاهزة تتم بطريقة آلية، ونعتذر عن اي موضوع مخالف او مخل بالحياء مرفوع بالمدونات الجاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات، ولكم ان تقوموا بحذف هذه المواضيع والمشاركات والطريقة بسيطة وسهلة. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــسلامـ.

No comments:

Post a Comment

المشاركات الشائعة